موافقت‌ تیم‌های لیگ برتر انگلیس با اعلام لیورپول به‌عنوان قهرمان

نشریه تلگراف انگلیس در گزارشی نوشته است که با توجه به تعلیق سه هفته‌ای رقابت‌های لیگ برتر انگلیس به دلیل شیوع کرونا، باشگاه‌های این کشور موافقت خود را با پایان یافتن فصل جاری لیگ در مقطع کنونی و معرفی لیورپول به‌عنوان قهرمان مسابقات اعلام کرده‌اند.

اخبار ورزشی- لیورپول در پایان هفته بیست‌و‌نهم لیگ برتر انگلیس با 25 امتیاز فاصله نسبت به منچسترسیتی رده دومی، صدرنشین است و تنها دو پیروزی دیگر می‌خواهد تا یکی از زودهنگام‌ترین قهرمانی‌‌های تاریخ رقابت‌ها را به نام خود ثبت کند. این اتفاق اما حداقل تا یک ماه دیگر رخ نخواهد داد، چرا که بازی‌های لیگ برتر از 16 فروردین از سر گرفته خواهد شد. با این حال طبق ادعای تلگراف تیم‌های جزیره برای اینکه لیورپول از همین حالا به‌عنوان قهرمان اعلام شود مشکلی ندارند که اگر این اتفاق رخ دهد قرمزهای مرسی‌ساید اولین قهرمانی خود را در بالاترین سطح از فوتبال باشگاهی انگلیس از سال 1990 کسب خواهند کرد.

با وجود موافقت باشگاه‌ها، ظاهراً مدیران لیگ برتر انگلیس نسبت به اتخاذ چنین تصمیمی متقاعد نشده‌اند که یکی از دلایل اصلی آن حضور پنج تیم در کورس بقا در لیگ است. در حال حاضر پنج تیم نوریچ سیتی، استون‌ویلا، بورنموث، واتفورد و وستهام به ترتیب در رده‌های بیستم تا شانزدهم هستند که سه تیم وستهام، واتفورد و بورنموث همگی 27 امتیاز هستند، استون‌ویلا 25 امتیازی و نوریچ 21 امتیازی.

در شرایط فعلی تیم‌های نوریچ، استون‌ویلا و بورنموث (به دلیل تفاضل گل کمتر) محکوم به سقوط هستند، اما بعید است که مدیران این تیم‌ها به چنین چیزی رضایت دهند. از این رو یک ایده برای جلب رضایت همه این است که در این فصل تیمی از لیگ برتر سقوط نکند و در عوض فصل آینده لیگ با 22 تیم، شامل دو تیمی که از لیگ دسته اول صعود می‌کنند، برگزار شود. این دو تیم طبق جدول فعلی چمپیونشیپ لیدزیونایتد و وست برومویچ هستند.

مسئله دیگر تعیین سهمیه‌های لیگ برتر انگلیس برای لیگ قهرمانان و لیگ اروپا فصل آینده آینده است که فعلاً اما و اگرهای فراوانی برای آن وجود دارد و یکی از دلایل آن بلاتکلیف بودن منچسترسیتی، تیم دوم جدول به خاطر محرومیت دو ساله‌اش از شرکت در رقابت‌های اروپایی به دلیل نقض قانون جوانمردانه مالی است. باید دید که مسئولان فوتبال جزیره به خاتمه دادن به لیگ در مقطع کنون رضایت خواهند داد و سیاست آنها در مورد اختصاص سهمیه‌های رقابت‌های اروپایی چگونه خواهد بود.

به فرض پابرجا ماندن محرومیت منچسترسیتی، فصل آینده تیم‌های لیورپول، لسترسیتی، چلسی و منچستریونایتد راهی لیگ قهرمانان خواهند شد و تیم‌‌های ولورهمپتون و شفیلد یونایتد به لیگ اروپا می‌روند.