بازگشت موفق به بازیگری در نقش یک نظامیِ عاشق

اشکان خطیبی پس از مدتی دوری از بازیگری در سینما و تلویزیون، با سریال «خاتون» ساخته تینا پاکروان فعالیت خود را در این عرصه از سر گرفته است. خطیبی در این مجموعه بازی خوبی داشته و شخصیت او هم ویژگی‌های جذابی دارد که توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است.

۲ روی متضاد «شیرزاد ملک»

اشکان خطیبی در «خاتون» نقش یک سرگرد ارتش را بازی کرده، «شیرزاد» نظامی است و به واسطه شغل و جایگاهش شخصیتی جدی و سخت‌گیر دارد اما در ارتباط با اعضای خانواده مهربان و احساساتی است. او با همسرش «خاتون» نیز رابطه خوب و عاشقانه‌ای دارد و همین تضاد دو بُعد کاراکتر او را به شخصیتی دوست‌داشتنی تبدیل کرده است. اشکان خطیبی یکی از انتخاب‌های مناسب سریال «خاتون» است؛ چهره‌اش نه آن قدر جدی است که وجه احساساتی و عاشق «شیرزاد» باورپذیر نباشد، نه آن قدر مهربان و مثبت است که با شخصیتی نظامی تناسب نداشته باشد. خطیبی صدای خوبی هم دارد و از لحن و صدای خود استفاده مناسبی کرده است. او سعی نمی‌کند با داد و فریاد بر سر سربازان یا مخالفان خود جدی به نظر برسد و از لحنی محکم و قاطع بهره می‌گیرد. این بازیگر در نقش «شیرزاد» به عنوان یک نظامی جدی و وطن‌پرست و پدر و همسری عاشق، بازی خوب و تاثیرگذاری دارد. یکی از بهترین لحظات بازی او تا این جا، مربوط به شهادت «ستوان نامجو» است. اشکان خطیبی در این سکانس به خوبی احساس کاراکترش را به تماشاچی منتقل و او را متاثر می‌کند.

بازگشت موفق به بازیگری در نقش یک نظامیِ عاشق

دوری از بازیگری، تجربه اجرا و داوری

اشکان خطیبی سال 92 با سریال «بچه‌های نسبتا بد» در تلویزیون و سال 96 با فیلم «نگار» ساخته رامبد جوان روی پرده سینما دیده شد. اگرچه او در سال‌های اخیر از بازیگری فاصله گرفته بود اما سال 96 مجری مسابقه اطلاعات عمومی «پنج ستاره» شد. این بازیگر سال 97 در تجربه همکاری تازه‌ای با رامبد جوان، داوری مسابقه «خنداننده‌شو» را برعهده گرفت و به عنوان مربی نیز در آن حضور داشت. این برنامه آخرین حضور اشکان خطیبی در تلویزیون بود.