هشدار پنتاگون نسبت به سلاح جدید چین

 یک مجله نظامی غربی گزارش داد که پنتاگون در گزارش سالانه خود به کنگره آمریکا درباره تحولات نظامی چین و چالش‌های بالقوه‌ای که این تحولات ممکن است ایجاد کند، صحبت کرده است.

براساس گزارش اسپوتنیک، این گزارش تاکید می‌کند که چین به سرعت زرادخانه هسته‌ای خود را گسترش داده است. پکن در حال توسعه گروهی از کلاس‌های موشک‌های بالستیک پیشرفته جدید، مانند موشک بالستیک قاره پیما DF-۵C است. از موشک بالستیک قاره پیمای چینی به عنوان قاتل ناو هواپیمابر استفاده می‌شود که توانایی درگیری دوربرد را فراهم می‌کند.

استفاده از این نوع موشک به چین اجازه می‌دهد تا از کشتی‌های جنگی که تا اقیانوس اطلس عملیات می‌کنند پشتیبانی کند و در عین حال دارایی‌های اصلی دریایی دشمن مانند ناو‌های هواپیمابر و ناوشکن‌ها را هدف قرار دهد.

مجله دیده بان نظامی از سویی دیگر تایید کرد که آمریکا هم توسعه یک موشک بالستیک قاره پیما را در چارچوب برنامه حمله سریع متعارف آغاز کرده است. انتظار می‌رود این موشک‌ها به عنوان سلاح‌های استراتژیک عمل کنند.

هشدار پنتاگون نسبت به سلاح جدید چین

با توجه به اینکه پدافند هوایی فعلی بر روی گروه‌های حمله ناو‌های آمریکایی که قادر به رهگیری حملات حتی از موشک‌های بالستیک میان‌برد نیستند، یک ICBM می‌تواند یک تغییر دهنده بازی برای موازنه قدرت در آب‌های خارج از اقیانوس آرام غربی باشد، جایی که حضور دریایی چین نسبتاً محدود است.