شهادت اکثر فلسطینیان غزه با مهمات آمریکایی

 یک کارگروه مستقل متشکل از مقام‌های سابق وزارت امور خارجه آمریکا و کارشناسان حقوق بین‌الملل می‌گویند که ایالات متحده با ارائه گزارش امنیت ملی در خصوص تسلیحات ارسالی به [رژیم] اسرائیل، تعهدات قانونی خود را در استفاده تل‌آویو از تسلیحات آمریکایی نادیده گرفته است.

این گروه از مقام‌ها تاکید دارند: واشنگتن باید با این واقعیت کنار بیاید که کمک‌های نظامی مرگبارش به [رژیم] اسرائیل در غزه و فراتر از آن، یک مشکل سیاسی نیست، بلکه یک چالش قانونی است.

به گفته این گروه از مقام‌های سابق وزارت امور خارجه آمریکا و کارشناسان حقوق بین‌الملل، گزارش امنیت ملی کاخ سفید در بهترین حالت ناقص و در بدترین حالت گمراه کننده و ناقض قوانین بین المللی بشردوستانه است و می تواند جنایات جنگی در نظر گرفته شود.

این گروه خاطرنشان کردند که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با ارائه این گزارش، یکبار دیگر اگرچه با حقیقت روبرو شده، اما آن را کتمان کرده است.

در گزارش انتقادی از دولت بایدن تاکید شده است که جنگ اسرائیل در غزه تاکنون جان بیش از ۳۴ هزار نفر را گرفته که ۱۴ هزار نفر آنها کودک بوده و بیشتر آنها توسط مهمات آمریکایی کشته شده اند.

افشاگری ای‌بی‌سی نیوز از شهادت اکثر فلسطینیان غزه با مهمات آمریکایی

در گزارش جدید دولت بایدن ادعا شده است که باتوجه به بررسی های صورت گرفته، در خصوص ماهیت استفاده [رژیم] اسرائیل از تسلیحات آمریکایی، به طور خاص اقداماتی که نقض قانون بین‌المللی بشردوستانه یا قوانین بین‌المللی حقوق بشر باشد، دیده نشده است.

در این گزارش تاکید شده است که ایالات متحده نمی تواند شواهد کافی برای اثبات اینکه [رژیم] اسرائیل از تسلیحات آمریکایی در نقض قوانین بشردوستانه استفاده کرده باشد را پیدا کند.