فعالیت همزمان در بخش خصوصی و وزارت بهداشت مصداق بازر تعارض منافع است

دکتر سید مسعود خاتمی عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر لزوم توجه وزارت بهداشت در عدم تعارض منافع در انتصابات این وزارتخانه تاکید کرد: سوالات و ابهاماتی پیرامون برخی انتصابات و فعالیت آن ها در بخش خصوصی و جود دارد که به شکل کامل بسترساز تعارض میان منافع مردم و بخش های خصوصی و شخصی را شامل می شود که یقینا باید از این موضوع پیشگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید در این خصوص ضحبت های دکتر عین الهی وزیر بهداشت را نیز شنید تاکید کرد: اگر حضور این افراد در وزارت بهداشت با خروج آن ها از کسب و کار شخصی و فعالیت آن ها در بخش خصوصی همراه باشد مانعی بر سر  راه حضور این افراد نیست. اما حتی یک ساعت حضور تومان در بخش خصوصی و وزارت بهداشت اساسا قابل قبول نیست و این مهم با روح قانون در تعارض است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس قطع به یقین در برابر رفتار غیر قانونی خواهند ایستاد در خصوص ابهاماتی در خصوص واکسن اجباری و انجام تست پی.سی.آر که هزینه ای بالغ بر 400هزار تومان دارد از سوی هر شخصی که واکسینه نشده را غیرقابل قبول خواند و قول پیگیری از وزیر بهداشت در خصوص صحت و سقم این موضوع و رفع این مشکل را داد.

خاتمی همچنین در خصوص لزوم اهمیت ویژه به طب سنتی در ساختار وزارت بهداشت تاکید کرد: مجلس بر اساس اسناد بالادستی، اهمیت یافتن هر چه بیشتر طب سنتی و اسلامی را به صورت عینی و عملی در ساختار وزارت بهداشت را پیگیری خواهد کرد.