طرز تهیه یک عصرانه‌ متفاوت و خوشمزه بهاری

این بیسکویت داخل ظروف در دار و دردمای محیط به مدت 7 روز قابل نگهداری است.

مواد مورد نیاز:

آرد (الک شده): یک و دو سوم پیمانه
روغن کانولا: 2 قاشق سوپخوری
کره (نرم شده): 110 گرم
شکر قهوه ای: سه چهارم پیمانه
تخم مرغ (بزرگ): 1 عدد
بادام هندی شور (برشته شده): 2.5 پیمانه
تافی کاراملی: 200 گرم
خامه صبحانه: یک چهارم پیمانه
نمک: یک دوم قاشق چایخوری
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری

روش پخت

1. آرد و نمک را با هم مخلوط کرده و الک کنید.

2. یک و نیم پیمانه بادام را در دستگاه غذاساز ریخته و کاملا خرد کنید. بعد روغن را به آن افزوده و به مدت 2 دقیقه با دور متوسط همزن برقی بزنید تا کاملا یکدست شود. سپس کره و شکر را به آن افزوده و با همزن برقی حدود 2 دقیقه دیگر بزنید تا نرم شود. بعد تخم مرغ و وانیل را به آن اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا کاملا مخلوط شود.

3. سرعت همزن را کم کنید. سپس مخلوط آرد را به تدریج به مواد اضافه و مخلوط کنید. بعد بقیه بادام هندی را خرد کرده و به مواد بیفزایید بعد آن را هم بزنید تابه صورت خمیر در آید.

4. خمیر را به صورت گلوله های 4 سانتی متری گرد کنید و با فاصله 5 سانتی متری درون سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده بچینید.

5. سینی را در طبقه وسط فر از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده، به مدت 6 دقیقه قرار دهید تا خمیر نیم پز شود. بعد سینی را از فر خارج کرده، روی شیرینی ها را با کفگیر فشار دهید تا پهن شود و مجدد حدود 7 دقیقه در فر قرار دهید تا زیر آن طلایی رنگ شود. بعد از فر خارج کرده و روی توری سیمی قرار دهید تا کاملا خنک شود.

6. تافی را به همراه خامه درون قابلمه کوچکی بریزید و روی حرارت متوسط ذوب کنید. (مدام آن را هم بزنید.) بعد کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

7. تافی ذوب شده را با استفاده از قاشقی به صورت رفت و برگشت روی بیسکویت بریزید و کنار بگذارید تا سفت شود.