رضایی‌کوچی: خلبان هواپیما احتمالا فرودگاه را برای فرود اشتباه گرفته است

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس از بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از منطقه صفادشت و منطقه سقوط هواپیمای بوئینگ 707 خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، این بازدید عصر امروز صورت خواهد گرفت و ابعاد حادثه مورد بررسی قرار می گیرد.

خلبان هواپیما احتمالا برای فرود فرودگاه را اشتباه گرفته است

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، درباره علل سقوط هواپیمای باری بوئینگ در فرودگاه فتح کرج، گفت: این احتمال است که خلبان هواپیمای مذکور، باند فرودگاه فتح را با باند فرودگاه دیگر اشتباه گرفته و در فرودگاه فتح به زمین نشسته است، اما در نهایت نتوانسته هواپیما را متوقف کند و این مسئله موجب برخورد هواپیما با ساختمان های مسکونی شده است.

وی ادامه داد: خلبان هواپیمای بوئینگ به برج مراقبت اعلام می کند که من باند را دیده ام و در آن فرود می آیم و پس از آن در کنترل هواپیما هنگام فرود دچار مشکل می شود.

این مسئله در حال بررسی است که آیا خلبان فرودگاه را اشتباه گرفته و یا اینکه به اضطرار در آن فرود آمده و همچنین عملکرد برج های مراقبت در هدایت هواپیما باید مشخص شود

رضایی کوچی ادامه داد: این مسئله در حال بررسی است که آیا خلبان فرودگاه را اشتباه گرفته و یا اینکه به اضطرار در آن فرود آمده و همچنین عملکرد برج های مراقبت در هدایت هواپیما باید مشخص شود.

تلفات حادثه سقوط هواپیما بوئینگ 707، بین 10 تا 16 نفر بوده است

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس گزارش ها، تلفات حادثه سقوط هواپیما بوئینگ 707، بین 10 تا 16 نفر بوده که تمامی آن ها پرسنل هواپیما بوده اند و کسی از ساکنان مناطق مسکونی صدمه ندیده است.