برخورد جدی دادستانی اصفهان با شایعه پراکنان درباره کرونا

علی اصفهانی امروز در اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت تعطیلی مدارس استان در پی شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: در روزهای گذشته تصمیم‌گیری در خصوص فعالیت مدارس بر عهده استانداری‌ها بوده، اما اکنون تصمیم درباره ادامه فعالیت مدارس برعهده ستادملی پیشگیری از بیماری کرونا است.

اخبار اجتماعی - دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان ادامه داد: بر همین اساس رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان و  استاندار اصفهان برای بررسی ابعاد و پیگیری بیشتر این موضوع هم‌اکنون در تهران حضور دارند تا درباره وضعیت ادامه کار مدارس استان با مسؤولان متولی این مسأله رایزنی کرده و در این باره از آن‌ها کسب تکلیف کنند.

وی تصریح کرد: اگر بنا بر تعطیلی مدارس در روزهای آتی بود باید به مردم اطلاع‌رسانی شود و اگر بنابر عدم تعطیلی مدارس نیز گرفته شد، باید علت عدم تعطیلی به استحضار مردم برسد.

اصفهانی درباره احتکار اقلام بهداشتی مورد نیاز برای جلوگیری از شیوع  کرونا ، ادامه داد: از نهادهای متولی خواسته شده تا به این موضوع ورود پیدا کنند و با افرادی که گران‌فروشی و احتکار می‌کنند، برخورد شود؛ همچنین تصمیم گرفته شده که ماسک و مواد ضدعفونی کننده در سطح گسترده  توزیع شود تا مردم در این زمینه دچار مشکل نباشند.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان با اشاره به موضوع ایجاد شایعه در فضای مجازی توسط برخی افراد در زمینه بیماری کرونا خاطرنشان کرد: ترس و اضطراب ناشی از این بیماری از خود این بیماری خطرناک‌تر است و مردم بهتر است ضمن رعایت بهداشت فردی به شایعات توجهی نداشته باشند؛ دادستانی نیز در زمینه ایجاد شایعه و ایجاد دلهره در بین مردم پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: احتکار لوازم بهداشتی در انبارها و داروخانه‌ها علاوه بر اینکه غیراخلاقی است، جرم محسوب می‌شود و اگر مواردی از احتکار یا توزیع خارج از عرف را پیدا کنیم قطعاً با آن برخورد خواهیم کرد، این افراد بدانند مردم آن‌ها را نمی‌بخشند و مقامات قضائی نیز با آن‌ها برخورد می‌کنند؛ بیشترین شکایات در این زمینه مربوط به اداره تعزیرات می‌شود و اگر عنوان مجرمانه پیدا کند، دادگستری نیز ورود پیدا خواهد کرد.

اصفهان در پایان خاطرنشان کرد:کسانی که اقدام به پخش شایعات کرده یا بدون اینکه از منابع و مراجع رسمی نقل کنند، مواردی را منتشر کنند با آن‌ها برخورد خواهد شد چرا که نباید اعتماد و آرامش مردم در این زمینه سلب شود.