وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 99+جزئیات

نحوه دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی 99  از سوالاتی است که بازنشستگان عزیز کشور بارها از ما پرسیده اند و می خواهند بدانند وام بازنشستگی چقدر است، چه شرایطی دارد و چگونه می توانند آن را دریافت کنند.

میزان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 99

اخبار اجتماعی- طبق ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، هر میزان حداقل حقوق کارگران اعلام شود حقوق بازنشسته‌ همان مبلغ است و بعد از آن اعلام کردند بخشی هم با اجرای همسان سازی به حقوق بازنشسته‌ها اضافه خواهد شد که برای سال ۹۹ مبلغ ۲ میلیون ۱۳۰ هزار تومان تعیین خواهد شد.

بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش افکارنیوز، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: شاغلان دولتی در پایان سال ۹۸، ۵۰ درصد افزایش حقوق داشته اند و در سال ۹۹ هم ۱۵ درصد به حقوقشان افزوده شد، همچنین برای بازنشستگان کشوری با اجرای طرح همسان سازی تا ۹۰۰ هزار تومان به حقوقشان اضافه می‌شود.

تفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری

دهقان کیا گفت: بین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری و لشگری یک میلیون تومان تفاوت وجود دارد و بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری و لشگری از ۵۰ هزار تومان به ۱۴۰ هزار تومان رسیده است به همین دلیل تا سقف ۶۰ میلیون تومان می توانند از بیمه خود استفاده کنند، اما بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی ۵۰ هزار تومان است اما سقف دریافت خدمات درمانی ۲۰ میلیون است.


جزئیاتی از وام ضروری بازنشستگان تأمین اجتماعی


وی با بیان اینکه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید به ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان برسد، افزود: حقوق کارگران با بن، حق مسکن و ... افزوده می‌شود، اما برای بازنشسته این طور نیست و باید بگویم نماینده کارگران در شورای عالی کار به دلیل حمایت از بازنشستگان تامین اجتماعی تعیین دستمزد کارگران را امضا نکردند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر سازمان تامین اجتماعی گفت: ‌با توجه به اینکه تعداد بازنشستگان تأمین اجتماعی زیاد است و درصد کمی از آنها هر ساله از این تسهیلات برخوردار می‌شوند، بنابراین در حال مذاکره هستیم که میزان وام و تعداد بازنشستگانی که از آن بهره‌مند می‌شوند را در سازمان تأمین اجتماعی افزایش دهیم.

وی بیان داشت: بر همین اساس در صورت توافق تعداد وام‌ها را از ۴۰ هزار تا ۴۰۰ هزار در سال جاری می‌رسانیم و به هر بازنشسته نیز ۳ تا ۴ میلیون تومان وام پرداخت خواهیم کرد.

دهقان‌کیا خاطرنشان کرد: با بانک رفاه و سازمان تأمین اجتماعی مذاکراتی از سوی کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی صورت گرفته است و احتمالاً در صورت وجود زیرساخت‌های لازم در خرداد ماه این وام‌ها به بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

میزان وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 99

امسال احتمالا میزان وام بازنشستگان تامین اجتماعی با توجه به مشکلات کشور افزایش یابد و بازنشستگان به احتمال فراوان وام 3 تا 5 میلیونی دریافت کنند.

ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 99 از ابتدای اردیبهشت آغاز شده است که به این وام، وام ضروری می گویند.

ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

بزرگترین مشکل برای دریافت کنندگان وام تامین اجتماعی این است که همه مستمری بگیران یکجا نمی توانند این وام را دریافت کنند. و به گفته رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفته تنها در تهران ششصد هزار بازنشسته تامین اجتماعی داریم که احتمالا به 3 هزار و 500 نفر در این مرحله وام پرداخت می شود.

ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 99

بازنشستگانی که می خواهند وام دریافت کنند باید با مدارک خود به یکی از شعب تامین اجتماعی مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.


ثبت نام بیمه بیکاری غیر حضوری


اولویت پرداخت وام با کسانی که است که شعب مربوطه تامین اجتماعی معرفی می کنند و افرادی که قبلا از تسهیلات بازنشستگان تامین اجتماعی استفاده کرده اند فعلا در لیست قرار نمی گیرند تا یکبار به همه متقاضیان پرداخت انجام شود.

شرایط دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی

١- سقف این وامها مبلغ ٤٠ میلیون (شاید 50 میلیون) ریال می باشد.

٢- نرخ کارمزد ٦% شامل ٤% در سال سهم سازمان بعلاوه ١,٥% کارمزد سهم بانک عامل و ٠.٥% بیمه عمر متقاضی بوده که تماماً بر عهده وام گیرنده می باشد.

٣- مدت بازپرداخت وام حداکثر ٣٦ ماه با اقساط مساوی ماهانه می باشد.

٤- خسارت تأخیر تأدیه اقساط مطابق مقررات بانک تعیین و بر اساس آن وصول میگردد.

٥- تشخیص نیاز متقاضیان وام به عهده بالاترین مسئول واحد (اداره کل، شعبه، نمایندگی) بوده و مسئولین واحدها مکلفند دقت کافی در احراز نیاز متقاضیان مبذول دارند.


وام مسکن 250 میلیون تومانی


٦- متقاضیان فقط یک بار در سال می توانند از وام مذکور استفاده نمایند و اعطای تسهیلات مجدد منوط به داشتن اعتبار و تسویه حساب کامل بدهی گذشته می باشد.

٧- متقاضیان لازم است فرم پیوست این دستورالعمل را جهت دریافت وام، تکمیل و به شعبه تأمین اجتماعی مربوطه ارائه نمایند. بدیهی است شعبه مذکور پس از اخذ و کنترل مدارک ذیل نسبت به معرفی متقاضی به بانک عامل اقدام مینماید؛

- دفترچه بیمه متقاضی

- گواهی حقوق و تعهد کسر اقساط از شعبه تأمین اجتماعی مربوطه برای مستمری بگیران

- گواهی حقوق و مزایا و تعهد کسر اقساط از محل کار وام گیرنده و ضامن (فقط برای بیمه شدگان)

- احراز حداقل ٢ سال سابقه پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان

٨- هر یک از وام های ذکر شده در قبال سفته عندالمطالبه به میزان ١٢٥% مبلغ وام با امضاء متقاضی، ظهرنویسی ضامن معتبر مورد قبول بانک، ضمانت و تعهد کارفرما (برای بیمه شدگان) خواهد بود .

٩- بانک عامل موظف است پس از اخذ مدارک فوق الذکر و تضمین مندرج در آئین نامه نسبت به پرداخت وام اقدام نماید.

١٠- سایر موارد برابر با مقررات دفتر امور ذخائر و سرمایه گذاری سازمان و بانک عامل خواهد بود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر لزوم افزایش عادلانه حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تأکید کرد و گفت در بودجه سال جاری اعتباری برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دیده نشده است.


کدام استانها در وضعیت سفید هستند؟+جزئیات


احمد بیگدلی گفت: طبق برنامه ششم توسعه دولت موظف است حقوق بازنشستگان را طی پنج سال به گونه‌ای افزایش دهد که بین حقوق بازنشستگان با شرایط شغلی مشابه تناسب وجود داشته باشد اما علی‌رغم گذشت 3 سال از تصویب قانون برنامه ششم توسعه، اقدام موثری برای اجرا شدن قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انجام نشده است. اگرچه دولت برای تامین منابع مالی موردنیاز برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال 99 با مشکل روبه رو است اما در عین حال بازنشستگان نیز برای تامین مخارج و خرید اقلام اساسی خود مشکلات زیادی دارند.

وی با بیان اینکه همسان‌سازی سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات اصلی این قشر از جامعه است، گفت: وعده همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به بازنشستگان لشکری و کشوری داده شده است اما بازنشستگان تأمین اجتماعی جزو این طرح نیستند و همسان‌سازی برای این گروه از بازنشستگان بعد از پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی اجرا خواهد شد.

بیگدلی با تاکید بر اینکه مستمری‌بگیران تامین اجتماعی مشکلات اقتصادی زیادی دارند، گفت: تأمین اجتماعی برای پرداخت حقوق مستمری‌بگیران با مشکل مواجه است و نیاز است که دولت مشکل مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی را حل کند.