ثبت نام وام کرونا+جزئیات

کرونا باعث به وجود آمدن مشکلات اقتصادی و معیشتی بسیاری برای افراد جامعه شده است و بسیاری از مشاغل به دلیل شیوع ویروس کرونا با تعطیلی شغل های خود مواجه شده اند.

اخبار اقتصادی- دولت برای اینکه از افراد آسیب پذیر در شیوع کرونا حمایت کند تصمیم گرفت وام و تسهیلاتی را پرداخت نماید که به وام کرونا شهرت یافته است.

به گزارش افکارنیوز، قرار است دولت به 4 میلیون نفر از افراد جامعه که جزو اقشار آسیب پذیر در مقابل کرونا بوده اند وام 1 و نیم تا 2 میلیون تومان پرداخت کند.

نحوه ارائه وام کرونا

وام کرونا چگونه به اقشار آسیب پذیر داده می شود؟ گفته می شود این وام در قالب کارت‌های اعتباری خرید کالا به افراد داده می شود .

بیشتر بخوانید:

آمار آنلاین کرونا در ایران و جهان

پرداخت وام به آسیب دیدگان کرونا

وام دانشگاه آزاد برای دانشجویان شاغل

وام مسکن 250 میلیون تومانی

تعویق سه ماه وام های قرض الحسنه/ بازگشت اقساط کسر شده به حساب هموطنان

 این کارت‌های اعتباری طبق دستورالعمل ابلاغی معاون اول رییس جمهور به اقشار آسیب‌پذیر فاقد درآمد ثابت از قبیل رانندگان تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس و کرایه‌های بین‌شهری، دستفروشان و کارگران فصلی تا سقف ۴ میلیون خانوار به تشخیص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعلق می‌گیرد.

ثبت نام وام

کدام بانکها وام کرونا می دهند؟

سوالی که برای مردم به وجود آمده این است که کدام بانکها قرار است وام کرونا را ارائه دهند؟ بر ین اساس بانکهای عامل که یارانه افراد را پرداخت می کنند پس از اعلام وزارت کار وام کرونا را به حساب این اقشار آسیب پذیر واریز خواهند کرد.

وام کرونا برای  خانوار‌های یک نفره به مبلغ 1 و نیم میلیون تومان و برای خانواده های دو نفره و بیشتر 2 میلیون تومان می باشد.

نحوه بازپرداخت وام کرونا

بازپرداخت وام کرونا طی ۲۷ ماه می باشد که سه ماه اول آن تنفس است. یعنی کسانی که این وام را دریافت می کنند در سه ماه اول نیاز به پرداخت اقساط ندارند و پس از آن به مدت 24 ماه با سود 4 درصدی آن را پرداخت خواهند کرد.

همچنین مشمولین نیازی به مراجعه به بانک‌ها نداشته و بانک‌ها با اخذ تعهد الکترونیک می‌توانند اقساط را از یارانه و کمک هزینه معیشتی افراد کسر کند. دارابودن چک برگشتی و اقساط معوق بانکی مانع دریافت این تسهیلات نمی‌شود.

اطلاعیه رسمی وزارت کار درباره ثبت نام وام یک میلیون تومانی

به دنبال اعلام خبر ثبت نام وام یک میلیونی، مطالبی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده است مبنی بر اینکه برای ثبت درخواست خود، به وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و سایتهای مربوط به این وزارتخانه مراجعه شود، به اطلاع رسانه های محترم و هموطنان عزیز می رساند همانگونه که در اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه منتشره در تاریخ 20 فروردین ماه آمده است؛ هنوز نحوه، زمان بندی و نشانی هیچ سایتی جهت انجام اقدامات لازم برای متقاضیان این تسهیلات نهایی و اعلام نشده است. بر همین اساس، ضمن عنایت ویژه به این موضوع و پرهیز از توجه به اخبار ساختگی،جعلی و شایعه پراکنی ها تاکید می شود اخبار و اطلاعیه ها در این خصوص را صرفا از منابع و پایگاه اطلاع رسانی رسمی این وزارتخانه دنبال کنید.

زمان پرداخت وام کرونا مشخص شد

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد که وام قرض‌الحسنه یک میلیون تومانیِ مربوط به کرونا در آستانه ماه مبارک رمضان پرداخت می‌شود.