خودرو همچنان بر مدار کاهش قیمت

سعید موتمنی درباره وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: وضعیت بازار آرام است ریزش قیمت‌ها ادامه دارد و شاهد کاهش ساعتی قیمت هستیم.

اخبار اقتصادی - رییس اتحادیه فروشندگان خودرو افزود: طی ۲۰ روزی که از بازگشایی بازار می‌گذرد خبری از تقاضا نبود، اما قیمت‌ها فقط روی کاغذ افزایش می‌یافت.

وی گفت: برخی افراد که خودرو دپو کرده بودند سعی کردند با جوسازی خودروی خود را با قیمت بالا بفروشند به همین دلیل جو بازار را بر هم زذند.

موتمنی بیان کرد: با ورود شورای رقابت و مشخص شدن قیمت‌ها و تعیین سقف قیمتی که برای خودروها تعیین شد، کاهش قیمت آغاز و بازار آرام شد.

رییس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به کاهش قیمت خودرو های مختلف در بازار، تصریح کرد: قیمت خودرو در بازار از ۲۲ میلیون تومان تا ۴۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای این قیمت‌ها نیز خریدار وجود ندارد تاکید کرد: هر فردی که کار تجاری می‌کند باید تابع مقررات باشد نباید هر فردی با قیمت دلخواه خودرو عرضه کند.

موتمنی گفت: ثبت نام کنندگان باید تابع قوانین باشند و پس از تحویل خودرو اگر قصد فروش دارند نبابد با سود بیشتر از ۱۰ درصد آن را بفروشند.

 افزایش قیمت خودرو در بازار  طی هفته های اخیر موجب شد این بازار با آشفتگی زیادی مواجه شود و رکوردهای عجیب قیمتی در بازار رقم بخورد.

از طرفی درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت و تعللی که در تعیین قیمت های جدید از سوی ستاد تنظیم بازار و شورای رقابت صورت گرفت بیش از پیش بازار خودرو را دچار آشفتگی کرد تا جایی که وزیر سابق صمت را ناچار کرد تا برای تعیین قیمت به سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار اولتیماتوم دهد.

پس از این اولتیماتوم ، در جلسه ستاد تنظیم بازار قیمت خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد، بر این اساس قیمت خودروهای ایران خودرو ۱۰ درصد و محصولات سایپا ۲۳ درصد افزایش یافت.

همچنین نحوه پیش فروش ها نیز تغییر کرد تا کمی از تب تند قیمت ها در بازار کاسته شود.