نکات طلایی چیدمان دکوراسیون آشپزخانه لوکس و مدرن

هر چند گاهی به نظر می رسد که سبک زندگی ما ایرانیان بسیار تغییر کرده و رو به مدرنیته رفته ولی آشپزخانه همچنان یکی از مهم ترین و پرمصرف ترین بخش های خانه به شمار می رود؛ به همین دلیل طراحان داخلی به همان اندازه که به طراحی بخش های مختلف خانه اهمیت می دهند، سعی می کنند با طراحی مدرن دکوراسیون آشپزخانه، به تأثیر بهینه آن بر عملکرد افراد خانه کمک کنند.

امروزه استفاده از المان های متنوع اکسسوری کابینت برای دستیابی به یک آشپزخانه لوکس و کاربردی بسیار متداول شده است؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله درخصوص جزئیات به کار رفته در یک آشپزخانه مدرن و لوکس بیشتر صحبت کنیم؛ البته زمانی که شما قصد چیدمان دکوراسیون آشپزخانه خود را پیدا می کنید، باید مشخص کنید که آیا صرفا به دنبال لوکس کردن ظاهر آشپزخانه ی خود هستید یا ترجیح می دهید که تمام آشپزخانه اعم از نمای ظاهری و قفسه های داخلی کابینت نیز مدرن و لوکس باشند.

اگر شما هم تصمیم دارید آشپزخانه ای لوکس و مدرن و کارآمد داشته باشید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. شما در این مقاله ابتدا با نکات ساده ی لوکس کردن ظاهر آشپزخانه آشنا می شوید و سپس انواع اکسسوری مدرن و کارآمد داخل کابینت را می شناسید.

آشپزخانه لوکس به چه آشپزخانه ای گفته می شود؟

به طور کلی کلمه لوکس به معنی مجلل، گران، با شکوه و بسیار زیباست؛ کلمه مدرن نیز به معنی نو، جدید و پیشرفته است. اما آیا اینکه یک وسیله یا فضا صرفا لوکس و مدرن باشد کافیست؟

قطعا در کنار شکوه و تجدد، به کارآیی بالا نیز نیاز داریم تا بتوانیم از تجهیزاتی که در اختیار داریم بهترین و ساده ترین استفاده را داشته باشیم نه فقط زیبایی یا زرق و برق را.

پس بیایید به آشپزخانه ای واژه ی لوکس و مدرن را اطلاق کنیم که بسیار زیبا و مجلل باشد، چیدمان وسایل یا انجام کارها به راحتی انجام گردد، دسترسی به بخش های مختلف آن آسان باشد و همه چیز با دقت و ظرافت طراحی شده باشد.

در ادامه به برخی از نکات طلایی برای چیدمان آشپزخانه لوکس و مدرن و کارآمد میپردازیم.

دسترسی آسان به بخش های مهم آشپزخانه

در یک آشپزخانه دسترسی آسان به وسایل پرکاربردی نظیر اجاق گاز، یخچال و سینک بسیار حائز اهمیت است. در واقع، هر چه دسترسی به این بخش ها و لوازم راحت تر باشد و مدت زمان کمتری را در رفت و آمد از شما می گیرد و سرعت عمل شما را در آشپزخانه بیشتر خواهد کرد. بهترین چیدمان این وسایل که به مثلث طلایی آشپزخانه معروف است به شما کمک می گوید که این سه وسیله را در سه راس یک مثلث فرضی در آشپزخانه قرار دهید. برای آشنایی بیشتر با این مفهوم از مقاله مثلث طلایی آشپزخانه در تجهیز یراق دیدن نمایید.

نصب تجهیزات نورپردازی مناسب

ما در فقدان نور کافی، قادر به دیدن تمام جزئیات نیستیم به همین دلیل است که باید نورپردازی آشپزخانه را جدی بگیریم. در یک آشپزخانه مدرن به درستی از منابع نور طبیعی منابع نور مصنوعی استفاده شده تا مناسب ترین نورپردازی را برای جذابیت بیشتر و عملکرد بهتر آشپزخانه تدارک ببیند؛ بنابراین نورپردازی آشپزخانه باید به گونه ای باشد که تمام اجزا، اعم از اجزای مهم و کاربردی روی کابینت ها و داخل کابینت ها به خوبی و به راحتی در معرض دید قرار بگیرند.

البته به این مسئله دقت کنید که که به همان اندازه ای که نور کم فرایند دیدن را مشکل می سازد، نورپردازی اغراق آمیز نیز چشم را آزار دهد؛ بنابراین استفاده از یک نورپردازی استاندارد و اصولی سبب می شود که دکور شما لوکس و مدرن به نظر برسد.

استفاده از ال ای دی های شاخه ای یکی از بهترین روش های نورپردازی مدرن هستند که نور یکدست و زیبایی را بر روی سطوح میز کابینت، بالای گاز، داخل قفسه های کابینت، کشو و ... می تابانند. این ال ای دی های رشته ای پر کاربرد بازده نوری بسیار زیاد و مصرف برق بسیار کمی دارند و امروزه یکی از اجزای اصلی نورپردازی کابینت آشپزخانه هستند.

نکات طلایی چیدمان دکوراسیون آشپزخانه لوکس و مدرن

البته می توانید برای مدرن و لوکس کردن آشپزخانه از این هم فراتر روید و روشن و خاموش کردن ال ای دی های خود را به سنسور های هوشمند بسپارید. به این ترتیب زمانی که شما به آشپزخانه نزدیک می شوید ال ای دی ها به کمک سنسور راداری به طور خودکار روشن می شوند و زمانی که از آشپزخانه خارج می شوید مجددا به طور خودکار خاموش می شوند. همچنین ال ای دی هایی که برای آماده سازی و طبخ غذا نصب کرده اید با حرکت دست یا پای شما در مقابل سنسور زیرکابینتی، روشن یا خاموش می گردند.

سنسور های هوشمند و خودکار در مدل های متنوعی در سایت تجهیز یراق موجود هستند تا شما بسته به نیازتان بهترین سنسور کابینتی را انتخاب کرده و آشپزخانه ای مدرن تر و کاربردی تر داشته باشید.

استفاده از رنگ های مناسب

یکی از مهم ترین ویژگی های یک آشپزخانه مدرن، رنگ بندی اصولی بخش های مختلف آشپزخانه است. بسیاری به اشتباه بر این باور هستند که در صورت استفاده از تعداد محدودی رنگ، می توانند یک آشپزخانه لوکس داشته باشند در صورتی که اصل مهم در این خصوص این است که از یک ترکیب رنگ متناسب با سبک آشپزخانه و ملزومات آن استفاده شود.

برای آشنایی کامل با اصول ست کردن رنگ ها در دکوراسیون می توانید از مقاله ست کردن رنگ در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید.

سیستم تهویه مناسب

دارا بودن سیستم تهویه هوای مناسب، یکی از مهم ترین ویژگی های هر آشپزخانه است. فضای آشپزخانه به دلیل پخت و پز مواد غذایی مختلف، سرشار از بوهای گوناگون است که می تواند روی تازگی هوای آشپزخانه تاثیرگذار باشد. هر چند که استفاده از هود در هنگام پخت و پز کمک زیادی به تصفیه هوا و از بین بردن بوی غذاها ‌می کند ولی بهتر است به منظور تهویه هوا، یک هواکش مناسب در کنار پنجره کار بگذارید و هر از چندگاهی با روشن کردن آن، هوای آشپزخانه را تازه کنید. البته اگر امکان باز کردن پنجره ها را دارید، این کار نیز به تهویه هوای آشپزخانه و ایجاد طراوت و شادابی فضا کمک می کند.

گیاهان نیز راه حل مناسبی برای ایجاد هوای لطیفو پر از اکسیژن در فضا هستند. با قرار دادن چند گلدان کوچک از برگ های ریحان، نعنا و ... علاوه بر ایجاد شادابی در فضا، سبزیجات تازه برای طبخ و تزئین برخی از غذاها نیز دارید و محیط اطرافتان نیز مدرن و لوکس شده است.

مدیریت سیم های برق و پریزها

در هر آشپزخانه ‌ای، در کنار بخش‌ های اصلی، شاهد بخش‌ های جانبی هم هستیم به همین دلیل برای دستیابی به یک آشپزخانه لوکس باید سعی کنیم تا سیم برق های موجود در آشپزخانه را به گونه ای جاسازی و مدیریت کنیم که جلوه ناهنجاری به آشپزخانه ندهند ؛ بنابراین تا حد امکان سیم ها را از دیدرس پنهان کنید. یکی از بهترین راه ها برای مخفی سازی سیم های برق اضافه، استفاده از جاکابلی و پریز برق توکار است.

پریز برق توکار جایگزین مدرن سه راهی های قدیمی است که علاوه بر تعدادی سوکت برق به سوکت های دیگری از جمله پورت یو اس بی، سوکت یونیورسال، شارژر وایرلس، پورت تلفن و ... مجهز است.

پریز برق مخفی که ظاهری شیک و بسیار لوکس دارد یکی از عناصر مجلل و کاربردی آشپزخانه شما محسوب می شود.

درب ریلی کابینت

کابینت ها به تنهایی از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار بر روی ظاهر آشپزخانه هستند. بنابراین ریلی کردن درب کابینت ها تاثیر زیادی در زیبا و مدرن شدن آشپزخانه ی شما دارد. کابینت های ریلی مزایای زیادی دارند؛ یکی از بهترین مزایای درب ریلی این است که در هنگام باز بودن درب کابینت، امکان برخورد افراد به درب بسیار کم می شود، چرا که درب های ریلی فضای زیادی را اشغال نمی کنند و در راستای درب کناری خود باز می شوند. درب های ریلی، مدرن، زیبا، کاربردی و بسیار جذاب هستند و آشپزخانه ی شما را بیش از پیش لوکس و مجلل می کنند.

نکات طلایی چیدمان دکوراسیون آشپزخانه لوکس و مدرن

آشپزخانه لوکس و مدرن و کاربردی با اکسسوری داخل کابینت

همان طور که پیش تر نیز گفتیم لوکس کردن آشپزخانه به نمای ظاهری این محیط ختم نمی شود و شامل قفسه های داخلی کابینت نیز می گردد. امروزه اکسسوری داخل کابینت شامل دنیایی از تجهیزات است که گاها اگر آن ها را به درستی نشناسید دچار سردرگمی می شوید که کدام یک از آن ها کاربردی تر است.

یکی از کاربردی ترین اکسسوری های داخل کابینت سبد های سوپر مارکت آشپزخانه هستند. سوپری آشپزخانه در واقع طبقه بندی متحرک داخل کابینت است که در انواع مختلف و سایز های متنوعی تولید می شود. سبد سوپری کابینت به دلیل نظم ویژه ای که به کابینت می دهد باعث بهینه سازی فضای داخل کابینت شما می شود. به این ترتیب می توانید وسایل بیشتری را با تفکیک بندی مناسب و به شیوه ای مدرن در کابینت خود چیدمان کنید. شما می توانید با انواع سوپری کابینت در صفحه اکسسوری کابینت آشنا شوید و با توجه به اطلاعات داده شده مناسب ترین مدل سوپری آشپزخانه را برای کابینت خود انتخاب کنید.

اکسسوری کاربردی دیگری که حتما به آن نیاز پیدا می کنید ریل کشو است. در گذشته تنها ریل های ساده ی غلطکی برای کشو ها استفاده می شدند. اما امروزه علاوه بر انواع ریل ساچمه ای، تاندم، آرام بند و ... ریل های بسیار جدید تر و کاربردی تری نیز در بازار یافت می شوند. یکی از انواع این ریل ها ریل سینکرونایز است که بسیار روان و بی صدا حرکت می کند و مزایایی مثل آرام بند بودن را نیز دارد.

همچنین یکی از کاربردی ترین انواع ریل کشو، ریل بدنه دار است که مجیک باکس نیز نام دارد. مجیک باکس ها نیز مانند سوپری کابینت از بهترین نظم دهنده های کابینت هستند که داخل کابینت شما نصب می شوند. از آن جایی که کشوها به دلیل دسترسی ساده تر و نظم دهی بهتر، طرفداران بیشتری دارند، امروزه ریل کشو مجیک باکس ها از پر فروش ترین اکسسوری های کابینت هستند.

البته احتمالا شما برای نظم دهی به کشو ها به اکسسوری دیگری که نظم دهنده کشو نام دارد نیز احتیاج پیدا می کنید. نظم دهنده های کشو باعث می شوند تا وسایل شما داخل کشو به صورتی منظم و مرتب چیده شوند. شما می توانید برای نظم دهی به کشوهای کوچک و بزرگ خود از انواع نظم دهنده های قاشق و چنگال، بشقاب، قابلمه، ادویه و ... استفاده کنید.

اکسسوری لوکس بعدی، تجهیزات نورپردازی کابینت هستند که قبلا به طور مفصل درباره آن ها بحث کردیم. شما می توانید ال ای دی های شاخه ای ظریف را در گوشه ای از کابینت نصب کنید تا زمانی که درب کابینت را باز می کنید با کمک سنسور دفنی به صورت خودکار باز شوند و نور کافی برای دید بهتر در کابینت را فراهم کنند.

 

خرید انواع اکسسوری کابینت کاربردی و جذاب از تجهیز یراق

 هرگز تصور نکنید که اکسسوری نما و داخل کابینت به همینجا ختم می شود. شما می توانید انواع یراق آلات و تجهیزات کابینت را در سایت تجهیز یراق مشاهده کنید و برای کسب اطلاعات درباره انواع دکوراسیون و چیدمان سری به مقاله های این سایت بزنید و بهترین راهکارها را برای ارتقای دکوراسیونتان پیدا کنید.

تجهیز یراق با ارائه ی اطلاعات کامل درباره انواع محصولات به شما کمک می کند تا با دید باز و آگاهی کامل خرید خود را به سه روش اینترنتی، تلفنی (02177343556) و حضوری (مراجعه به فروشگاه تجهیز یراق در تهران_خیابان احسان) انجام دهید.