کفسازی لاکچری محوطه با موزاییک های اقتصادی

این روز ها به دلیل قیمت بالای متریال در صنعت ساخت و ساز، تمامی سازندگان و افرادی که در حال ساخت و ساز هستند، مدام به فکر این هستند که تمامی متریال خود را با کیفیت فوق العاده و قیمت پایین تر تهیه کنند، تا صرفه اقتصادی برای آن ها داشته باشد. امروز راجب کفسازی محوطه، یعنی انواع موزاییک صحبت می کنیم که به معرفی چند نوع موزاییک های حیاط که شاید بسیاری از افراد با آن آشنا نیستند صحبت خواهیم کرد. در انتهای این مقاله شما با انواع موزاییک با کیفیت، لاکچری و قیمت مناسب آشنا خواهید شد، پس همراه ما باشید.

موزاییک پلیمری

اولین و محبوب ترین کفپوشی که میخوام به شما معرفی کنم، موزاییک های پلیمری هستند که در صورتی که با این نوع کفپوش آشنایی نداشته باشید، فکر خواهید کرد که این موزاییک پلاستیکی است و یا در متریال آن چیزی مشابه با پلاستیک مورد استفاده قرار گرفته است. اما اصلا به این شکل نیست و این کفپوش های دوست داشتنی کاملا بتنی هستند و همانند موزاییک های قدیمی به شکل ویبره ای تولید می شوند و به دلیل استفاده از افزودنی های بتنی همانند پلی کربسیلات، به این نام معروف شده است. نام اصلی این کفپوش ها سنگ مصنوعی سمنت پلاست است، اما با نام موزاییک پلیمری در بازار معروف شده است.

02

مزایا و معایب موزاییک های پلیمری

مقاومت دمایی

از مهمترین مزایا و دلایل محبوبیت این موزاییک دوست داشتنی، مقاومت دمایی بالا آن است که به راحتی می توانید در هر نوع آب و هوایی که دوست دارید استفاده کنید. در سرد، گرم، خشک و مرطوب ترین نواحی ممکن به راحتی از این کفپوش استفاده کنید.

مقاومت فشاری

از دیگر ویژگی های این کفپوش مقاومت فشاری بالا آن نسبت به دیگر محصولات فانتزی است که حتی به راحتی می توانید در نواحی که عبور و مرور ماشین های سواری انجام می شود، استفاده کنید.

تنوع بالا

تنوع بسیار بالا در طرح بندی، رنگ بندی و ابعاد از دیگر ویژگی های این موزاییک است. این محصول بیش از 20 طرح مختلف و در 4 رنگ سفید، طوسی، قرمز و زرد تولید می شود. معمولا در 4 سایز 40*40، 50*50، 30*60 و 40*60 تولید می شوند و به همین دلیل دست را برای انتخاب راحتر برای مشتری باز می گذارد.

نصب آسان

نصب این کفپوش ها بسیار آسان است و به راحتی همانند موزاییک های قدیمی با ملات ماسه و سیمان نصب می شود. اما جهت اجرا تمیز و بی نقص نکاتی دارد که باید رعایت گردد.

قیمت مناسب

اما مهمترین علل محبوبیت این کفپوش ها، قیمت بسیار مناسب آن نسبت به دیگر کفپوش های دیگر مثل سنگ های طبیعی است. قیمت این روز های سنگ های طبیعی بسیار بالا است و نصب و اجرا آن بسیار هزینه بر است، در همین جهت دوستانی که نیازمند متریال و اجرا با صرفه اقتصادی هستند از این کفپوش های با کیفیت و با قیمت مناسب استفاده می کند.

عدم استفاده در نواحی صنعتی

تنها محدودیت این موزاییک، عدم استفاده در نواحی صنعتی است. از آنجایی که این محصولات فانتزی هستند، استفاده آن در نواحی صنعتی که عبور و مرور ماشین های سنگین مثل تریلی و کامیون انجام می شود، توصیه نمی شود. همچنین برخورد آن با مواد شیمایی باعث می شود که از لحاظ ظاهری دچار آسیب شوند.

03

واش بتن

واش بتن ها از دیگر محصولات به شدت محبوب هستند که با توجه به شکل ظاهری بسیار زیبا و طبیعی، طرفدار های بسیاری دارند. سنگدانه های زیبا واش بتن در کنار محوطه سازی حیاط با گل و گیاه، حس بسیار خوبی را منتقل می کند. این کفپوش بسیار در کفسازی حیاط های باغ و ویلا مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایا و معایب واش بتن ها

مقاومت فشاری خوب

مقاومت فشاری این محصولات نسبتا خوب است و به راحتی میتوان ماشین های سواری را از روی آن عبور داد.  اما همانطور که میدانید این محصول یک کفپوش فانتزی است و اگر عبور و مرور ماشین های سنگین مثل تریلی و کامیون به طور مداوم دارید، به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

شکل ظاهری و تنوع

شکل ظاهری این کفپوش ها بسیار زیبا است و تنوع بسیار بالایی در رنگ بندی سنگدانه ها و ابعاد دارد. معمولا واش بتن با سنگدانه های سفید مشکی، سفید قرمز و سفید لیمویی از محصولات پرفروش و پراستفاده در معابر و حیاط های هستند و معمولا در تمامی رنگ ها می توانید ثبت سفارش کنید. همچنین در ابعاد 40*40، 50*50، 30*60 و 40*60 تولید می شوند.

نصب آسان

نصب این کفپوش ها همانند موزاییک های پلیمری و قدیمی بسیار آسان است و با ملات ماسه و سیمان به راحتی میتوانید نصب این محصولات را انجام داد. جهت اجرا تمیز هنگام خرید این محصولات از منبع مورد نظر، نکات نصب را دریافت کنید.

قیمت مناسب

این محصولات هم همانند موزاییک های پلیمری دارای قیمت بسیار مناسب نسبت به دیگر کفپوش ها، به خصوص سنگ های طبیعی هستند که بسیار نکته قابل توجه ای برای خریداران است.

عدم استفاده در نواحی سردسیر

اما مهمترین ضعف کفپوش های واش بتن، عدم استفاده آن در نواحی سردسیر و دارای یخبندان است. به دلیل جذب آب بالا، این محصولات برای نواحی سردسیر و دارای یخبندان توصیه نمی شود. اما به راحتی در نواحی معتدل، گرمسیر، مرطوب و ... به راحتی می توانید استفاده کنید.

کلام آخر

در نهایت بهترین کفپوش هایی که از لحاظ ظاهری بسیار شیک، زیبا و لاکچری هستند و در کنار آن، تنوع بسیار بالایی دارند که میتوانید حق انتخاب به راحتی داشته باشید، همین دو محصولات است. موزاییک پلیمری یک کفپوش تمام  کمال و واش بتن ها یک کفپوش با مشخصات که به راحتی می توانید از منابع معتبر تهیه کنید و لذت ببرید.

امیدوارم از این مقاله کوتاه و کاربردی لذت برده باشید.