خدمات موسسه حقوقی چیست؟

خدمات موسسه حقوقی چیست و برای چه اموری می‌توانیم از این موسسات استفاده نماییم؟ اضافه شدن پسوند حقوقی به کلمه موسسه این عبارت را به مجموعه‌ای از خدمات و مشاوره‌ها تبدیل می‌نماید که شما می‌توانید همه آنها را یکجا در یک موسسه معتبر دریافت نمایید. امروزه وکالت وکیل گرفتن ابعاد بسیار گسترده‌ای پیدا کرده است. از وکیل مهاجرت برای دریافت اقامت دائم در کشورهای خارج گرفته تا وکیل ثبت احوال برای عوض کردن مشخصات شناسنامه، طیف وسیعی از خدمات را شامل می‌شود که شما بعضاً می‌توانید با یک مشاوره حقوقی رایگان نیز به آنها دست‌یابید. با این تفاسیر دسترسی به یک موسسه حقوقی معتبر و دلسوز که از یک تیم با تجربه تشکیل شده باشد، امری است که تبدیل به نیاز بزرگی برای جامعه شده است. در ادامه قصد داریم تا کمی دقیق‌تر درباره خدمات موسسه حقوقی با هم گپ بزنیم.

تعریف موسسه حقوقی

قبل از پرداختن به خدمات موسسه حقوقی ابتدا باید یک تعریف جامع از چنین مؤسساتی داشته باشیم و دلیل اصلی تشکیل چنین مؤسساتی را با هم مرور کنیم. موسسات حقوقی مانند سایر شرکت‌ها و موسسات خدماتی در جامعه برای رفع یکی از نیازهای ضروری افراد و شهروندان تأسیس می‌شوند. تعدادی از وکلای پایه یک دادگستری به همراه مشاورین حقوقی با تخصص‌ها و تجارب مختلف گرد هم می‌آیند تا خدمات مشاوره حقوقی، وکالت و پیگیری امور کیفری و حقوقی شهروندان را در دادگاه‌ها و موسسات مختلف به عهده بگیرند. در واقع عدم اطلاع از قوانین و نداشتن تجربه لازم افراد و کاربران معمولی در دادگاه‌ها باعث شده تا چنین مؤسساتی پا به عرصه جامعه بگذارند. شاید تصور کنید که وجود چنین مؤسساتی و خدمات موسسه حقوقی خیلی به کار جوامع امروز نیاید اما آمارها نشان از این دارد که خدمات چنین مؤسساتی حتی بالاتر از برخی خدمات روزمره در شهرها طرفدار داشته و کاربران برای رفع نیازهای خود از این موسسات استفاده می‌نمایند.

در اکثر موارد به دلیل اختلاط مسائل حقوقی و کیفری با مسائل مالی کاربران تمایلی به ریسک کردن دراین‌باره را نداشته و ترجیح می‌دهند برای احقاق حق خود با قدرت در برابر ظالم بایستند. این امر فراهم نخواهد شد جز با استفاده از کمک وکیلی که به جزئیات مسائل حقوقی آشنا باشد و بتواند شرایط لازم برای بازگشت حقوق شما را فراهم آورد. برای دریافت چنین خدماتی شما نیاز به مراجعه به موسسه حقوقی و تماس با وکیل پایه یک دادگستری خواهید داشت. چه بسا یک جلسه مشاوره حقوقی می‌توانید شما را از قرار گرفتن در شرایط سخت و بدون بازگشت نجات داده و مسری را برای شما روشن نماید.

انواع وکیل در موسسه حقوقی

یکی از مزیت‌هایی که در انتخاب موسسه حقوقی معتبر برای دریافت خدمات وکالت باید به دنبال آن باشید، دسترسی به تنوع بالایی از وکلا با تجارب و تخصص‌های مختلف است. البته شاید از خود بپرسید که مگر وکیل پایه یک دادگستری در دوره تحصیلی خود همه قوانین و مسائل مربوط به دادگاه را فرا نمی‌گیرد؟ البته پاسخ این سوال مثبت است اما وکلا به دلیل برخورد با مسائل کیفری و حقوقی مختلف در کنار تخصصی که دارند تجارب خود را نیز بالا می‌برند. حال وکیلی را تصور نمایید که با داشتن تخصص و تحصیلات عالیه در امور کیفری تجربه بالایی داشته باشد و دائماً در حال حل کردن این پرونده‌ها در دادگاه باشد. چنین وکیلی مسلماً از نظر کیفیت و نتیجه کار می‌تواند راندمان بهتری برای شما در این امور به دنبال داشته باشد تا وکیلی که تجربیات وی بیشتر در زمینه مسائل حقوقی بوده است.

جدای از این شما باید در لیست خدمات موسسه حقوقی مورد نظر خود به دنبال انواع وکیل نیز باشید. وکالت بسته به شرایط آن می‌تواند انواع مختلفی به شرح زیر داشته باشد:

  • وکیل تسخیری

وکیل تسخیری یکی از انواع وکالت است که در آن دادگاه برای افرادی که از توانایی مالی لازم برای دریافت خدمات وکالت در امور کیفری را ندارند، به صورت رایگان و با بودجه دولتی اقدام به اخذ وکیل می‌نماید.

  • وکیل معاضدتی

تعریف وکیل معاضدتی که یکی دیگر از خدمات موسسه حقوقی معتبر می‌باشد، مشابه با وکیل تسخیری است. در مسائل حقوقی نیز دادگاه این حق را برای شهروندان قائل شده است تا در صورت نداشتن شرایط مالی مناسب از خدمات وکیل استفاده نمایند. تمام دستمزدهای وکلا در این نوع وکالت توسط بودجه دادگستری تامین می‌گردد.

  • وکیل انتخابی

وکیل انتخابی رایج‌ترین نوع وکالت است که در هر موسسه حقوقی احتمالاً شاهد این خدمات خواهید بود. در این نوع وکالت شما به عنوان یک شهروند عادی می‌توانید به شخصه نسبت به انتخاب وکیل مورد نظر خود برای مسائل مختلف اقدام نمایید.

  • وکیل اتفاقی

وکیل اتفاقی نوعی دیگر از وکالت است که در آن کانون وکلا به افرادی که هنوز دوره‌های خود را برای تبدیل شدن به وکیل پایه یک دادگستری تمام نکرده‌اند، اجازه می‌دهد تا وکالت خویشاوندان نزدیک و درجه یک خود را در دادگاه برای تعداد محدود به عهده گرفته و به این طریق هم به این افراد از نظر مالی کمک کرده باشد و هم به نوعی شرایط را برای وکلای تازه کار فراهم آورد تا آنها نیز به کسب تجربه بپردازند.

لیست خدمات موسسه حقوقی

اما شما چه انتظاراتی می‌توانید از یک موسسه حقوقی برای دریافت خدمات داشته باشد؟ موسسه حقوقی صاحب اندیشه با داشتن مجموعه‌ای کامل از وکلای با تجربه در زمینه‌های مختلف این امکان را برای کاربران خود فراهم آورده تا به خدمات زیر دست‌یابی داشته باشند:

  • مشاوره حقوقی رایگان
  • مشاوره حقوقی تلفنی
  • مشاوره حقوقی و کیفری حضوری
  • وکیل پایه یک دادگستری برای مسائل و پرونده‌های مختلف
  • وکیل پایه دو دادگستری برای پرونده‌های مربوطه
  • وکیل طلاق و ازدواج
  • وکیل املاک
  • وکیل قراردادها
  • وکیل مهریه
  • وکیل ثبت احوال
  • وکیل مهاجرت
  • وکیل کیفری

و تمام مسائل حقوقی و کیفری که وکیل می‌تواند شما را در آن یاری رساند.

شما می‌توانید مجموعه‌ای کامل از این خدمات را در سایتموسسه حقوقی صاحب اندیشه به نشانی sahebandisheh.com مشاهده نموده و یا با شماره گیری 02144211414 برای دریافت و استفاده از آنها اقدام نمایید.