آمریکایی‌ها معتقدند هنوز بدترین روزهای کرونایی را پشت سر نگذاشته‌اند

اکثریت آمریکایی‌ها در یک نظرسنجی جدید گفتند اعتقاد دارند هنوز بدترین دوره همه‌گیری کرونا در پیش است. 

طبق نظرسنجی «هریس» که روز دوشنبه منتشر شد، ۵۴ درصد پاسخ‌دهندگان گفتند بدترین شرایط هنوز فرا نرسیده و در مقابل، ۴۶ درصد معتقد بودند بدترین بحران همه‌گیری را پشت سر گذاشته‌اند. 

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، این آمار نشان دهنده این است که تنها در چند هفته، تعداد آمریکایی‌هایی که معتقدند بدترین روزهای همه‌گیری به پایان رسیده، کاهش شدیدی داشته است. 

در ابتدای ژوئیه (ماه میلادی سابق)، ۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی هریس گفته بودند بدترین دوره را پشت سر گذاشته‌اند، اما هفته گذشته تنها ۵۶ درصد همین نظر را داشتند که این شرکت افکارسنجی معتقد است این کاهش ۱۴ درصدی با افزایش موارد کرونا بر اثر شیوع گونه دلتا مرتبط است. 

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) ماه گذشته از دستورالعمل ماسک خود عقب‌نشینی و توصیه کرد که حتی آمریکایی‌هایی که به طور کامل واکسینه شده‌اند باید از ماسک در برخی از محیط‌های داخلی در مناطق با خطرات قابل توجه یا زیاد انتقال استفاده کنند.

«جان گرزما» مدیرعامل نظرسنجی هریس به وبگاه خبری «آکسیوس» گفت: واضح است که ما هنوز از این که بگوییم ماموریت خود در ارتباط با کرونا را به اتمام رسانده‌ایم، فاصله زیادی داریم. 

هفتادوشش درصد از پاسخ‌دهندگان در نظرسنجی اخیر گفتند بسیار یا تا حدودی نگران نوع دلتا هستند، در مقابل ۲۴ درصد گفتند که اصلاً یا خیلی نگران نیستند.

این نظرسنجی بین ۳۰ ژوئیه تا اول اوت (هشتم تا دهم مرداد) با شرکت دو هزار و ۲۶ بزرگسال انجام شد. 

بر اساس آمار وبگاه اطلاع‌رسانی worldometers، آمریکا همچنان با بیش از ۳۶ میلیون مبتلا و بالغ بر ۶۳۰ هزار و ۵۰۰ فوتی در صدر جدول کشورهای درگیر قرار دارد.  

 بنابر گزارشی که آکادمی انجمن بیمارستان‌های کودکان ارائه کرده کودکان ۱۹ درصد از تمام مبتلایان به کرونا در آمریکا در هفته منتهی به ۲۹ ژوئیه (هفتم مرداد) را تشکیل می‌دادند.

ایالات متحده آمریکا طی روزهای گذشته در نتیجه شیوع گونه دلتا ویروس کرونا با موج جدیدی از ابتلا به این بیماری و فوتی مواجه بوده است.