بدتر شدن اوضاع اقتصادی ۳۸ میلیون آمریکایی پس از کرونا

جدیدترین نظرسنجی انجام شده توسط ایمپکت جنوم و مرکز پژوهش های امور عمومی در خبرگزاری آسوشیتدپرس نشان می‌دهد که در طول سال گذشته ۱۵ درصد آمریکایی‌ها دچار سقوط اقتصادی ناشی از کرونا شده‌اند. بنابراین نظرسنجی، ۳۸ میلیون شهروند آمریکایی می‌گویند وضع مالی بدتری نسبت به سال قبل دارند. 

این مشکل در میان افراد دهک‌های پایین شدیدتر است به نحوی که 29 درصد از افرادی که پایین‌تر از خط فقر فدرال هستند می‌گویند اوضاع مالی‌شان افتضاح‌تر از سال گذشته  شده ‌است. این افراد می‌گویند خود را در شرایط رو به وخامتی می‌بینند که لحظه‌به‌لحظه در حال بدتر شدن است به نحوی که در 3 ماه گذشته حتی قادر به پرداخت قبوض آب و برق نیز نبوده‌اند.

بازار مشاغل در آمریکا به شدت تحت تاثیر پاندمی کرونا بوده است به طوری که مقایسه نرخ بیکاری امروز با فوریه ۲۰۲۰ _ یعنی زمانی که کرونا هنوز به آمریکا وارد نشده بود _ نشان می دهد ۸.۴ میلیون شغل در این کشور از بین رفته‌است.

با این‌حال، طبق اعلام «برنی سندرز» رئیس کمیته بودجه سنای آمریکا، «جو بایدن» رئیس جمهوری این کشور قصد دارد بودجه دفاعی ایالات متحده در سال آینده را به ۱۲.۳ میلیارد دلار افزایش دهد. 

جو بایدن روز جمعه پیشنهاد بودجه نظامی ۷۵۳ میلیارد دلاری آمریکا و بودجه غیردفاعی ۷۶۹ میلیارد دلاری برای سال مالی ۲۰۲۲ که از ماه اکتبر ۲۰۲۱ شروع می‌شود را ارائه کرد.