هند بزرگترین طرح بیمه درمانی جهان را اجرایی کرد

 نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در مراسمی در شهر رانچی در ایالت جارکند در شمال شرق هند بزرگترین برنامه بیمه درمانی جهان را اجرایی کرد. بر اساس این طرح, یکصد میلیون خانواده هندی تحت پوشش بیمه درمانی قرار می گیرند.

در این حال, مقامات پنج ایالت پنجاب،کرالا، دهلی، اودیشا و تلانگانا اعلام کرده‌اند طرح بیمه درمانی نخست‌وزیر هند برای آنها قانع کننده نیست و آن را اجرایی نخواهند کرد.

نخست‌وزیر هند در این مراسم گفت: دولت در حال پیگیری یک رویکرد جامع به منظور بهبود بخش سلامت است تا از یک سو مراقبت های بهداشتی مقرون به صرفه باشد و از طرف دیگر تاکید بر مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه نیز مورد توجه قرار گرفته باشد. شمار افرادی که از این طرح بهره مند می شوند تقریبا برابر با جمعیت کانادا، مکزیک و آمریکا است."

مودی افزود: با پیشرفت برنامه، فرصت های شغلی فراوانی به وجود خواهد آمد زیرا بیمارستان ها و مراکز مراقبت های بهداشتی در شهرهای درجه دوم و سوم به کارمندان بیشتری در بخش بهداشت و درمان نیاز خواهند داشت. علاوه بر این موضوع در بخش فناوری اطلاعات و به کارگیری مدیران و پیراپزشکان نیز سبب اشتغال آفرینی خواهد شد.

هند کشوری در جنوب آسیاست که پایتخت آن دهلی نو است. هند از شمال غربی با پاکستان, از شمال با چین، بوتان، نپال و تبت و از شمال شرقی با میانمار و بنگلادش همسایه‌ است. بیشتر سرزمین هند پست و هموار است و رشته‌کوه هیمالیا که در شمال کشور قرار دارد باعث شده‌ است که رطوبت و ابرهای باران‌زا به شمال آسیا نفوذ نکند و در نتیجه هند کشوری پرباران و مرطوب و دارای خاک بسیار حاصلخیز است. این موضوع باعث شده‌ است که این کشور بتواند جمعیت بسیاری را در خود جای دهد.

هند دومین کشور پرجمعیت جهان پس از چین به‌شمار می‌آید. هند بیش از سی و پنج شهر بزرگ با جمعیت بالای یک میلیون تن دارد. بمبئی، دهلی، کلکته، مدرس، بنگلور، حیدرآباد، اگرا، میسور، جیپور، گوا، پونا، بوپال، تریواندروم، سورات و کانپور از شهرهای مهم این کشور پهناور هستند.