واکنش شدید حماس به نقش بحرین در اجرای طرح شیطانی ترامپ

«سامی ابو زهری» عضو ارشد جنبش حماس سه‌شنبه شب در واکنش به برگزاری نشست آتی بحرین گفت که «اصرار منامه بر برگزاری نشست اقتصادی در بحرین با وجود مخالفت‌های فلسطینیان، نقض تصمیمات و بیانیه نشست تونس است».

تونس در فروردین ماه سال جاری میزبان نشست سران اتحادیه عرب بود که در بیانیه پایانی این نشست از جامعه بین‌الملل خواسته شده تا قدس شرقی را به عنوان پایتخت فلسطین به‌رسمیت شناسد.

در بیانیه پایانی نشست اتحادیه عرب در تونس ضمن درخواست ادامه حمایت از اتحادیه عرب، آمده که موضوع فلسطین همچنان موضوع مرکزی اعراب باقی خواهد ماند و تسویه عادلانه این موضوع ثبات را تقویت خواهد کرد.

ابوزهری در ادامه افزود: «دولت بحرین با میزبانی نشست اقتصادی، دیدگاه آمریکایی را به ملت فلسطین تحمیل و در اجرای طرح آمریکایی معامله قرن نقش ایفا می‌کند».

عضو ارشد جنبش حماس در صفحه توئیتر خود تاکید کرد که «فلسطینیان هیچگاه با آرمان‌های خود معامله نکرده و نخواهند کرد».

از سوی دیگر، جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین میزبانی بحرین برای برگزاری نشست آتی در چارچوب طرح آمریکایی «معامله قرن» را «عادی‌سازی رسمی روابط کشورهای عربی» با رژیم صهیونیستی دانست.

«خالد البطش» عضو دفتر سیاسی جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای میزبانی بحرین برای برگزاری نشست اقتصادی آتی موسوم به «صلح برای شکوفایی» را محکوم کرد.

در بیانیه جنبش جهاد اسلامی آمده است: «عادی شدن رسمی روابط کشورهای عربی با تل‌آویو در نشست آمریکایی‌-صهیونیستی به میزبانی بحرین را که با هدف باز شدن مسیر اجرا شدن طرح معامله قرن برگزار می‌شود، محکوم می‌کنیم».

البطش گفت:«شرکت کردن در این نشست به معنای قبول تصمیمات ترامپ و کاخ سفید در خصوص معامله قرن است و لذا بر رد و مقابل با این توطئه که با هدف از بین بردن حقوق فلسطینیان و تقسیم کشورهای عربی و اسلامی صورت می‌گیرد، تاکید می‌کنیم».

نشست اقتصادی بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» قرار است طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه برگزار شود.