بحرین به انتقاد فلسطینی‌ها از برگزاری نشست منامه واکنش نشان داد

«خالد بن احمد آل خلیفه» بر موضع کشورش برای حمایت از آرمان فلسطین تأکید کرد و مدعی شد که برگزاری کنفرانس اقتصادی در منامه تنها با هدف تقویت منابع ملت فلسطین و حمایت از آن صورت می‌گیرد.

آل خلیفه در صفحه توئیتر خود نوشت: «موضع رسمی و مردمی بحرین همواره حمایت از ملت فلسطین برای بازپس‌گیری حقوق مشروع این ملت اعم از سرزمین و دولت مستقل به پایتختی قدس شرقی و نیز حمایت از اقتصاد ملت فلسطین در تمامی مناسبت‌های بین‌المللی و دوجانبه بوده و هست».

وی مدعی شد که برگزاری کارگروه صلح برای شکوفایی در فلسطین، تنها در راستای استمرار خط‌مشی این کشور در حمایت از ملت فلسطین جهت شکوفایی توانمندی آن و تقویت منابع این ملت به منظور تحقق خواسته‌های مشروع آن است.

نشست اقتصادی بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» قرار است طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه برگزار شود.

«محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه(دیروز) گفت که درباره برگزاری این کنفرانس با فلسطینیان مشورت نشده است.

جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای به برگزاری نشست اقتصادی آتی در بحرین واکنش نشان داد و گفت که این اقدام باعث تضییع بیشتر حقوق فلسطینیان می‌شود.