مردم یمن در اجتماعی میلیونی سالروز ولایت امام علی(ع) را گرامی داشتند

مردم یمن در صنعا و شماری از شهر‌های این کشور، با شرکت در تجمع میلیونی، سالروز ولایت امام علی (ع) را گرامی داشتند.

اخبار بین الملل- با حضور گسترده مردمی و عشایری، جشن بزرگی به مناسبت عید غدیر در صنعا و شماری از دیگر شهر‌های یمن برگزار شد. مردم صنعا در اجتماعی میلیونی، سالروز ولایت را گرامی داشتند. مردم یمن با تجمع در مرکز شهر، با برپایی مراسم جشن و سرور، ضمن گرامیداشت ولایت امام علی (ع)، این واقعه بزرگ را رمز پیروزی‌های خود در مواجهه با چالش‌ها و تجاوزات دانستند.

با وجود محاصره ظالمانه یمن توسط آمریکا و ائتلاف متجاوز سعودی ، جشن سالروز ولایت در سطحی بسیار گسترده برگزار شد. مردم یمن در این روز خداوند را سپاس گفتند که با اعلام ولایت امام علی (ع), دین خود را تکمیل کرد و مردم را از نعمت اسلام و امامت امیرالمومنین علی (ع) برخوردار ساخت، امامتی که در ادامه رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) است، پیامبر بزرگی که در روز غدیر، حضرت علی (ع) را به عنوان، ولی مسلمانان به همگان معرفی کرد.

در همین حال محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش «انصارالله» یمن به مناسبت سالروز عید ولایت گفت: سالروز عید غدیر خم، موضوعی مبهم یا ناشناخته یا دروغ یا انگیزه‌ای برای فتنه مذهبی و فرقه‌ای نیست، بلکه حادثه‌ای تاریخی است که اکثر مسلمانان به آن شهادت داده اند. وی گرامی داشتن روز ولایت را توجه و پیروی از توصیه‌های حضرت محمد (ص) دانست. عبدالسلام تاکید کرد درست در زمانی که جریان صهیونیستی-آمریکایی تلاش می‌کند تا سیطره خود را بر امت مسلمان گسترش دهد و آن را تحکیم بخشد و مقدرات مسلمانان را در اختیار خود گیرد، ولایت امام علی (ع) همچون قلعه و حفاظی محکم در برابر این جریان است که تمسک به آن و نیز رفتار واقعی و مستمر به آیات قرآن کریم، ما را در برابر آن پیروز می‌گرداند. وی زنده نگه داشتن سالروز ولایت امام علی (ع) را به معنای مقابله با هر ظلم و ستمی دانست.