دولت بایدن در حوزه ها مختلف رفتار شبیه دولت ترامپ دارد

  احمد راستینه هفشجانی با اشاره به افزایش بودجه نظامی آمریکا و احتمال درگیری بین این کشور با چین گفت: اساسا عرصه بین المللی، عرصه قدرت نمایی با ابزارهای مختلف است، ما امروز در عرصه بین المللی ابزار نظامی تنها ابزار قدرت  نیست و ابزارهای متنوع دیگری در وجود دارد تا کشوری قدرت خود را بر سایر کشورهای تحمیل کند.

نماینده مردم شهرکرد و بن وسامان در مجلس ادامه داد:ایالات متحده آمریکا یکی از آن کشورهایی است که در طول سال ها متمادی مخصوصا بعد از جنگ جهانی دوم هر سال سرمایه گذاری بسیار سنگینی برای ارتقا توان نظامی خود انجام داده است و هیچگاه و در هیچ سالی نسبت به این مسئله کم توجهی نکرده است.

وی بیان کرد: به عبارتی آمریکا یکی از ابزارهای مهم خودش را در استیلا بخشیدن بر کشورهای دیگر و به استعمار کشیدن سایر کشورها ابزار نظامی دانسته است به گونه ای که تلاش کرده اولا خود را به نقطه ای از بازدارندگی برساند و ثانیا با توسعه پایگاه های نظامی و توانمندی نظامی خودش کشورهای مختلف دنیا را دچار ترس و عقب نشینی کند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: دولت بایدن در حوزه های مختلف رفتار شبیه دولت ترامپ دارد، تنها تفاوت بایدن با ترامپ در اسم و در جناح سیاسی آنها است در واقع سیاست های کلان ایالات متحده آمریکا با آمدن و رفتن روسای جمهوری تغییر نمی کند و تنها تاکتیک ها آنها تفاوت می کند اما استراتژی آنها در افزایش قدرت ایالات متحده، افزایش بازدارندگی و قدرت استیلا بخشی و قدرت نظامی همواره مورد توجه همه دولت ها چه دموکرات ها و چه جمهوری خواهان بوده است.

راستینه تاکید کرد: این پیام روشنی دارد برای سیاسیون همه کشورهای دنیا از جمله یک پیام روشنی برای دولتمردان ما دارد که بعضا متاسفانه با روبه رو هم قرار دادن میدان و دیپلماسی به دنبال دوگانه سازی های کاذب و تضعیف قدرت نظامی در عرصه میدان جمهوری اسلامی هستند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: ایالات متحده آمریکا امروز کشورهای مختلفی را  درسند امنیت ملی خودش به عنوان کشورهای خطرناک تلقی کرده است از جمله کشور چین و البته کشور مقتدر جمهوری اسلامی ایران در سند امنیت ملی آمریکا جز کشورهایی است برای آمریکا به عنوان کشور خطرناک تعریف شده است.

وی گفت: طبیعی است بایدن راه ترامپ را در افزایش قدرت نظامی آمریکا در پیش بگیرد چرا که بین بایدن و ترامپ در عمل به استراتژی های بلند مدت ایالات متحده آمریکا تفاوتی ندارد. اما حقیقت مطلب این است، گرچه آمریکا هر ساله توان نظام خود را با افزایش بودجه سرسام آور نظامی افزایش می دهد اما حقیقت دنیای امروز این است که صرفا قدرت نظامی دیگر نمی تواند بازدارندگی و مصونیت ایجاد کند.

این نمایند مجلس اظهار داشت: امروز مولفه های متعددی در بازدارندگی نقش آفرین هستند از جمله توان اقتصادی کشور، منابع و ذخایر انرژی، منابع نیروی انسانی، فرهنگ و گفتمان سازی ملت و تلاش برای مصونیت بخشی کشور در عرصه های مختلف است از جمله بهداشت و درمان.

راستینه تاکید کرد: با وجود تمرکز ایالات متحده آمریکا در افزایش بودجه نظامی خود همه می دانیم آمریکا روزهای افول قدرت خود را طی می کند بی تردید افزایش اعتبارات نظامی نمی تواند او را نجات دهد و البته جنگ بین آمریکا و چین را محتمل نمی دانم.

عضو فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی گفت: چین با قدرت افزایی اقتصادی و با استیلای اقتصاد خود بر بسیاری از کشورهای دنیا به مرزی از بازدارندگی رسیده و آمریکا خود را در چنین خطری برای رویارویی با چین قرار نخواهد داد.