انتقاد ترامپ از سیاست دولت بایدن در قبال رژیم صهیونیستی

 دونالد ترامپ ، رییس جمهور پیشین آمریکا اعلام کرد جو بایدن "سیاستی ناعادلانه" در قبال رژیم صهیونیستی در پیش گرفته و نمی‌تواند آن گونه که شایسته است از این رژیم حمایت کند.

بر این اساس، ترامپ در مصاحبه با پایگاه خبری نیوزویک گفت: اگر به ده تا دوازده سال گذشته نگاه کنیم خواهیم دید که کنگره آمریکا همیشه طرفدار اسرائیل بوده و با آن روابط نزدیکی داشته است. کنگره همیشه یکی از حامیان اصلی اسرائیل بوده است. امروز، ولی دستگاه‌های سیاسی حساس در آمریکا مانند کنگره و سنا آن طور که باید از اسرائیل حمایت نمی‌کنند.

رییس جمهور پیشین آمریکا با انتقاد از رویکرد فعلی دولت بایدن در قبال رژیم صهیونیستی اظهار کرد: مقامات آمریکایی روزی باید پاسخگوی من باشند که چرا آن طور که باید با اهداف اسرائیل همراهی نمی‌کنند.

ترامپ در ادامه تاکید کرد: هیچ رییس جمهوری در تاریخ آمریکا به اندازه من نتوانست به اسرائیل خدمت کند و روابط خود با آن‌ها را گسترش دهد.

در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، سفارت آمریکا در سرزمین های اشغالی به بیت المقدس منتقل شد؛ بسیاری از چهره‌های سیاسی و مقامات کشور‌ها این اقدام آمریکا را مغایر با استاندارد‌های بین المللی در زمینه حقوق بشر عنوان کردند و آن را خلاف قوانین و خواسته‌های مشروع فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی دانستند. همچنین ترامپ در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی از توافق برجام خارج شد و بلندی های اشغالی جولان را به طور رسمی متعلق به این رژیم دانست.