هیچ مانع قانونی در راستای تولید انبوه مسکن نداریم/تولید مسکن در گرو اقدام جدی دولت است

​محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با بیان اینکه زیرساخت‌های قانونی برای تولید مسکن در کشور مهیا شده است ، گفت:  ما هیچ مانعی قانونی در راستای تولید انبوه مسکن در کشور نداریم و با این حال موضوع تولید مسکن از جمله شعارهای دولت سیزدهم نیز بوده است.

 

وی با بیان اینکه طرح جهش تولید مسکن طرح جامعی است که همه زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده است، ادامه داد: این طرح همه مشکلات عرضه تولید مسکن را برطرف می سازد.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه تولید مسکن در گرو اقدام جدی دولت است، اظهار کرد: لازم است در استان‌های کشور شورای عالی مسکن تشکیل جلسه داده و این شورا هر هفته موضوعات را مورد بررسی قرار دهد، همچنین ضرورت دارد استانداران موضوع تحقیق تولید مسکن در استان ها را به جد دنبال کنند تا انشالله این طرح پیشرفت خوبی داشته باشد.

رشیدی با بیان اینکه متاسفانه اقشار زیادی از مردم صاحب مسکن نیستند و توان خرید و پرداخت اجاره بهای مسکن را ندارند، تصریح کرد: از این رو دولت باید پیگیر تولید مسکن در قالب طرح‌های قانونی باشد تا مشکلات مردم در این بخش مرتفع شود البته توجه به تولید مسکن در کشور می تواند جنبه های دیگری داشته و اشتغال را به صورت جدی رونق دهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مسکن یکی از نیازهای جدی و مهم مردم قلمداد می‌شود، اظهار کرد متاسفانه هزینه‌های سنگین مسکن به راحتی جبران نشده و فشار زیادی بر سبد خانوار می آورد مگر اینکه ما بتوانیم در قالب تسهیلات ویژه از خانوار فاقد مسکن حمایت کنیم.

هیچ مانع قانونی در راستای تولید انبوه مسکن نداریم/تولید مسکن در گرو اقدام جدی دولت است

وی تاکید کرد: همچنین تولید مسکن در قالب قانون جهش تولید مسکن می‌تواند قیمت مسکن را متعادل ساخته و عرضه و تقاضای مسکن را یکسان کند.

 عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه قیمت خرید و اجاره بهای مسکن در کشور به طور سرسام‌آوری رشد داشته و مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است که ضرورت دارد دولت نظارت جدی بر این بخش داشته باشد.