می‌خواهند دولت را تحریک کنند تا قراردادی بدتر از برجام به امضا برساند

محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم پنجاه و سومین سالگرد شهدای موتلفه اسلامی، اظهار کرد: از حزب موتلفه اسلامی تشکر می‌کنم که طی این سال‌ها مشعل شهیدان «مرتضی نیک‌نژاد، رضا صفارهرندی، محمد بخارایی و حاج صادق امانی» را فروزان نگه داشته و یاد و خاطره آنها را حفظ کرده است.

وی با بیان خاطره‌ای از شهید رضا صفارهرندی گفت: روزهای آخر حیات این شهیدان، وقت ملاقاتی به خانواده شهدا داده شد و مرحوم پدرم من را هم با خودش به این ملاقات برد. در این دیدار گفتگوی کوتاهی بین شهید صفارهرندی با پدرم رد و بدل شد. شهید را در خانواده ما «آقا رضا» خطاب می‌کردند. آقا رضا به پدرم گفت، ما شنیده‌ایم که برخی مراجع تقلید نجف از شاه تقاضای عفو و تخفیف برای ما کردند. سپس از پدرم خواست تا پیامی را از جانب آنها به مراجع نجف منتقل کند. او گفت، «به علما بگوئید اگر می‌خواهند در خصوص این مساله مطالبه‌ای از شاه کنند، حالت دستوری داشته باشد نه حالت تقاضا؛ ما شان مرجعیت را بالاتر از این می‌بینیم که بخواهند از شاه تقاضا کنند»

صفارهرندی غیرت دینی و مکتبی، غیرت نسبت به مردم و مستعضفین و غیرت نسبت به ایران و استقلال ملی را از جمله خصوصیات بارز شهدای موتلفه اسلامی عنوان کرد و گفت: یکی از اعتراضات این شهدا به رژیم پهلوی این بود که می‌گفتند، رژیم با وضع قانون کاپیتولاسیون ما را به بردگی آمریکا و دشمن خدا کشانده است و این برای ما قابل تحمل نیست که توسط استعمارگری همچون آمریکا تحقیر شویم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: قانون کاپیتولاسیون با مصونیت دیپلماتیکی که امروز برای دیپلمات‌های خارجی برقرار است تفاوت دارد. بیش از 40 هزار مستشار آمریکایی نه فقط در زمان کار خود بلکه در تمام ساعات روز اگر مرتکب جنایتی می‌شدند مصونیت داشتند.

وی تاکید کرد: آن چیزی که در مورد شهدای موتلفه اسلامی باید هرسال با یکدیگر مرور کنیم، خطی است که آنها برای ما به یادگار گذاشتند و آن خط عدم سازش و تسلیم نشدن دربرابر زیاده‌خواهی ظالمان عالم است. امروز مستکبران عالم نه تنها دست از زیاده‌خواهی‌شان برنداشتند بلکه مطالبات بیشتری را هم نسبت به گذشته طلب می‌کنند.

صفار هرندی اظهار کرد: بدتر از کاپیتولاسیون، تقاضاهای امروز آمریکایی‌ها از ملت و دولتمردان ماست. اینکه شما حق ندارید بیشتر از یک تعداد مشخص سانتریفیوژ داشته باشید؛ این هم به نوعی یک کاپیتولاسیون محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: امروز آمریکایی‌ها به ما می‌گویند که شما نباید برای دفاع از خودتان، از موشک‌هایی با برد بیش از چند صد کیلومتر استفاده کنید، درحالی‌که برخی کشورهای مجاور ما، موشک‌هایی با برد بالای 2000 کیلومتر دارند و هر روز هم بیش از گذشته توسط خود آمریکا به امکانات نظامی جدیدتری تجهیز می‌شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: چرا وقتی سعودی‌ها هر روز در حال مجهز شدن به سلاح‌های پیشرفته توسط آمریکا و غیر آمریکا هستند، ما نباید برای توازن قدرت هم شده، سلاح‌هایی به اندازه آنها داشته باشیم؟ این مسائل خیلی ظالمانه‌تر از قانون کاپیتولاسیون در دوران دهه 40 است.

صفار هرندی با بیان اینکه آمریکایی‌ها ما را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند، گفت: وقتی بررسی می‌کنیم، می‌بینیم چون یکی از مصادیق حقوق بشر امروز در دنیای غرب، حق همجنس‌بازی است و ما اجازه قانونی شدن آن را در کشورمان نمی‌دهیم، پس ناقض حقوق بشر هستیم.

وی تأکید کرد: از سوی دیگر، ما را به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند. وقتی می‌گوییم این تروریست‌ها چه کسانی هستند، آدرس رزمندگان فلسطینی را می‌دهند که چندین دهه است از حقوق اولیه خود محروم هستند و سرزمین مادری‌شان به اشغال درآمده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: فلسطینیانی که با سنگ از خود دفاع می‌کنند، نزد آمریکایی‌ها تروریست‌ محسوب می‌شوند، اما آن خبیث کودک‌کش یا به تعبیر رهبر انقلاب، شمر زمانه که اعلام می‌کند من فلان نقطه را با علم بر اینکه می‌دانم دهها کودک آواره در همان نقطه توسط سازمان ملل نگهداری می‌شوند هدف قرار می‌دهم، تروریست به حساب نمی‌آیند.

صفار هرندی با بیان اینکه متأسفانه عده‌ای از ما توجیه‌گر قبیح‌ترین و وقیح‌ترین وقایع جهانی شده‌ایم، گفت: برخی روزنامه‌های داخلی ما برای همان خبیث کودک‌کش کف می‌زنند و دفاع رزمندگان مقاومت از خودشان را تقبیح می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد به روز قدس که می‌رسند، حتی یک عکس مناسب از راهپیمایی در صفحه اول روزنامه‌شان نمی‌گذارند و اگر عکسی را هم منتشر کنند، هدفشان حاشیه‌پردازی و انعکاس یک موضوع فرعی است. آنها یک مسئله جزئی را بزرگ می‌کنند و بر سر جامعه انقلابی و نظام می‌کوبند.

صفارهرندی تصریح کرد: این جماعت معتقدند شما بیخود خودتان را معطل استقلال کردید. زمانی یکی از این‌ها در روزنامه‌ای نوشته بود این استقلالی که شما به آن افتخار می‌کنید، در نقاط دیگر دنیا اصلا خریدار ندارد و شما درواقع در مسابقه‌ای اول شدید که یک دونده بیشتر ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کسانی که یک مساله ستوده شده‌ای به نام استقلال را اینگونه به لجن می‌کشند و مسخره می‌کنند، نسخه‌هایی برای وابستگی کشور به بیگانه در آینده پیچیده‌اند. همسویی این‌ها با جریان خبیث خارجی یک نقطه نگران کننده است.

وی با بیان اینکه دولتمردان و دستگاه دیپلماسی ما نباید اجازه بدهند کسانی که قصد دارند زیرآب استقلال ملی را بزنند، در کشور میدان دار شوند، گفت: امروز این افراد دولتمردان ما را تحریک می‌کنند که قراردادی بدتر از آنچه در ارتباط با صنعت هسته‌ای منعقد شد و نتایج تلخ آن به کام ملت نشست را در موضوعات مختلف تکثیر کنند.

صفارهرندی تاکید کرد: استدلال این افراد برای توسعه اینگونه قراردادها جلوگیری از وقوع جنگ است. این مضحک‌ترین حرفی است که از زبان این عده بیان می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اینکه می‌گویند بیایید خود را خلع سلاح کنید تا جنگ نشود، از مسخره‌ترین حرف‌هایی است که فقط عناصر کودن می‌توانند آن را باور کنند. هر زمان یک ملت خلع سلاح شد تازه جنگ علیه او آغاز گردید. آمریکایی‌ها جنگی را علیه ملتی آغاز نکردند مگر مطمئن شدند آنها قدرت دفاع از خودشان را ندارند.

وی خلع سلاح را مقدمه جنگ دانست نه مقدمه صلح، گفت: کسانی که می‌خواهند علیه ما جنگ راه بیاندازند، آنهایی هستند که می‌گویند بروید و برسر نفوذ منطقه‌ای وقدرت دفاعی‌تان مذاکره کنید. این‌ها می‌خواهند کشور را به پای جنگ بکشانند.

صفارهرندی با اشاره به ماجرای پذیرش قطعنامه 598 در سال 67، اظهار کرد: شاید فکر کنیم جنگ تحمیلی با پذیرش قطعنامه 598 به پایان رسید درحالی که پس از حدود دو ماه از قبول قطعنامه، عراق از جنوب حمله کرد و منافقین از غرب حمله کردند. ما قطعنامه را پذیرفتیم اما دشمن جنگ را ادامه داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه پایان جنگ بعد از اقدام انقلابی و جهادی مردمی صورت گرفت که پشت سر امام خمینی(ره) حرکت کردند، گفت: جنگ‌های آینده نیز به همین ترتیب شکل می‌گیرد و به همین صورت نیز تمام می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم خداوند بصیرتی که شهدای انقلابی این کشور در دهه 40 و دوران