آمریکایی‌ها برنامه ای برای توافق با ایران ندارند

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: آمریکایی ها برنامه ای برای توافق پایدار با جمهوری اسلامی ندارند و اگر بازهم فریب آنها را در این موقعیت بخوریم، خیانت به کشور است.
محمد دهقان ادامه داد: مذاکره با آمریکا از زمانی که حسن روحانی بر سرکار آمد به صورت مستقیم شروع شد و ما 5 سال مذاکره با این کشور را امتحان کردیم و بدعهدی های آنها را دیدیم.
وی اظهار کرد: همه عالم فهمیدند ما به توافقاتی که با اروپایی ها و آمریکایی ها داشتیم، پایبند بودیم و این آمریکا بود که توافق هسته ای را نقض کرد.وی با بیان اینکه شرق و غرب عالم متوجه شدند که آمریکایی ها عهدشکنی کردند، گفت: این مذاکره باعث شد 5 سال دچار فرصت سوزی شده و کشور و اقتصادمان در برابر مواضع آمریکا و دولتمردانش شرطی شود.
دهقان تصریح کرد: در حال حاضر حاصل آن مذاکرات و توافقات و خوشبینی ها، وضعیت اقتصادی است که مشاهده می کنیم. بی تردید برخی از مسئولین ما فرصت های داخلی کشور را تباه کردند زیرا رویکرد اصلی آنها برمبنای مذاکره و توافق با آمریکا 
پایه ریزی شده بود.وی افزود: این امر باعث شد نسبت به کشورهای شرقی، همسایه های خود و حتی ظرفیت های داخلی توجه لازم را نداشته باشیم واکنون هدف آمریکایی ها از اینکه دوباره پیشنهاد مذاکره داده اند، این است که دوباره فرصت های جدید جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرند. 
نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس یادآور شد: آنها اگر مذاکره را راهی برای توافق واقعی 
می دانستند که ما با آنها هم مذاکره و هم توافق انجام می‌دادیم اما واقعیت این است که آنها مذاکره را برای از بین ظرفیت های داخلی و شرطی کردن اقتصاد ما در برابر مواضع خودشان طلب می کنند. وی تاکید کرد: ما چند بار آمریکا را آزموده ایم و این مذاکره ای که انجام دادیم برای آخرین بار بود، بنابراین آمریکا امتحان خودش را پس داده و از همان ابتدا امام خمینی (ره) گفتند، تا زمانی که آمریکایی ها خوی استکباری داشته باشند ما با آنها مذاکره نمی کنیم.دهقان عنوان کرد: اگر روزی هم جمهوری اسلامی بخواهد با آمریکایی ها مذاکره کند، با امثال ترامپ و افرادی که به موازین اخلاقی هیچ پایبندی ندارند، مذاکره نخواهد کرد.  وی با تاکید بر اینکه آمریکا هدفی جز غافلگیر کردن جمهوری اسلامی ایران ندارد، گفت: آمریکایی ها صادق نیستند و برنامه واقعی برای توافق پایدار با جمهوری اسلامی ندارند و همان طور که خودشان بارها گفته اند، هدفشان فروپاشی نظام اسلامی و به زانو درآوردن ملت ایران است و اگر بازهم فریب آمریکایی ها را در این موقعیت بخوریم، خیانت به کشور است.