چانه‌زنی اصلاح‌طلبان پس از فشار شدید به روحانی

خبر عدم حضور 6 تن از اصلاح‌طلبان دعوت شده در دیدار با رئیس‌جمهور را جمشید انصاری منتشر کرده است. اخیراً کرباسچی دبیر کل کارگزاران با لحنی گزنده خواستار استعفای روحانی به‌خاطر بی‌کفایتی و سوءمدیریت شده بود.
ملاقات روز چهارشنبه شماری از اصلاح‌طلبان با روحانی در حالی است که این طیف (از جمله اصغرزاده از افراد حاضر در دیدار) از روحانی و دولتش با عناوین توهین‌آمیز «رحم اجاره‌ای، فاقد کفایت، سرگشته، اهل بزم و نه رزم» یاد کرده و حتی برخی اعضای کارگزاران مدعی شدند اگر به‌جای روحانی یک چوب خشک بود، بهتر از او و دولتش عمل می‌کرد!
گفته می‌شود دیدار اخیر افراطیون مدعی اصلاحات در حالی که وعده‌های دولت در زمینه اقتصادی عملی نشده و موجب اعتراض گسترده مردم شده، برای گرفتن امتیازات جدید و ضمناً واداشتن دولت به اتخاذ برخی مواضع رادیکال صورت گرفته است.
روزنامه اعتماد درباره این دیدار نوشت: حسن روحانی در پاستور میزبان تعدادی از چهره‌های اصلاح‌طلب بود که حاضرین در این جلسه به صورت فردی برای آن دعوت شده و دفتر ریاست جمهوری شخص به شخص با چهره‌های سیاسی تماس گرفت. یکی از نکات مبهم این جلسه، معیار دفتر رئیس‌جمهور برای دعوت است زیرا مشخص نیست که این جلسه با اعضای شورای هماهنگی احزاب بوده یا دبیران کل احزاب یا چهره‌های مؤثر یا اعضای فراکسیون امید یا اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری و یا ... در هر صورت چهره‌های سرشناسی از هر گروهی هستند که به دلایل نامشخص از سوی دفتر رئیس‌جمهور به این جلسه دعوت نشدند.
محسن هاشمی اما درباره این جلسه به شرق گفت؛ دولت درخواست حمایت از اصلاح‌طلبان داشت.
به نوشته شرق، روحانی در این دیدار انتقادهایی از فراکسیون امید در مجلس به‌خاطر سؤال از رئیس‌جمهور و رد لایحه تفکیک چند وزارتخانه داشت. او گفت که لوایح مربوط به FATF باید در مجلس تصویب شود.