جدال بین دو نماینده در مجلس

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ماده ۲۰ طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی مبنی بر ایجاد هیئت نظارت به منظور حسن اجرای این قانون طی تذکری شفاهی، گفت: متاسفانه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در همه حوزه ها اعم از بیمه، خدمات، تولید، ارز، صادرات و واردات و حتی رابطه کارگر و کارفرما وارد می شود و در مورد هر کدام از این موارد بندهای قانونی را می آورد.

وی با بیان اینکه این کمیسیون همه نظامات کشور را به هم می ریزد و درست نیست در همه زمینه ها وارد شود، ادامه داد: در کل بنده مخالف طرح مذکور هستم و کاش از ابتدا تصویب نمی شد.

نماینده مردم ورامین ضمن انتقاد از ماده ۲۰ طرح مذکور، تصریح کرد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت چند گروه بازرسی وجود دارد و ضرورتی ندارد برای اجرای این قانون، هیئت نظارت مجزایی تشکیل شود و این مساله صرفا منجر به تعدد نظارت ها و بازرسی ها می شود که نیاز نیست.

نقوی حسینی تاکید کرد: در هر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ها، یک گروه بازرسی وجود دارد و آنها امر نظارت را انجام می دهند و این قانون هم، قانونی مثل قوانین دیگر است و نیازی نیست برای آن هیات نظارت تشکیل شود.

در ادامه جلسه، حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در پاسخ به نقوی حسینی گفت: اگر شما در علوم سیاسی متخصص هستید پس نباید در حوزه اقتصاد صحبت کنید.

وی ادامه داد: کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی صرفا در مواردی ورود کرده است که روی زمین مانده و کمیسیون های تخصصی انجام نداده اند و صحن علنی آن امور را به این کمیسیون محول کرده است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های اصل ۴۴ با بیان اینکه این کمیسیون در حوزه هایی که کمیسیون های عادی ورود نداشته اند، وارد شده است، تصریح کرد: برای مثال در مجلس دهم اموری چون حمایت از تولید ملی، نظارت بر حسن اجرای سیاست های اصل ۴۴ و بهبود فضای کسب و کار و اشتغال در راستای اقتصاد مقاومتی به این کمیسیون محول شده است و ما در راستای وظایف خود ورود می‌کنیم.

فولادگر در پایان خاطرنشان کرد: البته به خاطر ارادتی که به آقای نقوی حسینی داریم کم لطفی او را می پذیریم.