مقصودی: دخالت‌های نوبخت باعث کناره‌گیری "قاضی‌زاده هاشمی" شد

حسین مقصودی، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (دوشنبه، 15 بهمن) پارلمان در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه آقای نمکی با کدام اعتبار می‌تواند بدهی به بیمارستان‌ها را پرداخت کند، گفت: وضع اقتصادی، معیشت، صنعت و کشاورزی را رها کردیم و برخی افراد به نام خصوصی‌سازی، خصوصی‌خواری کردند.

وی افزود: چند ده هزار میلیارد تومان بدهی به بیمارستان‌ها، آنها را به مرز ورشکستگی سوق داده و دولت‌های آینده را رنج می‌دهد. با افزایش 300 درصدی تعرفه پزشکی، منابع به جیب پزشکان روان شده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با تأکید بر اینکه توجه ویژه آقای نمکی به برنامه‌های قابل اجرا جای تحسین دارد، اظهار داشت: برنامه‌ها باید بومی‌گرایی شوند، برای بهسازی طرح پزشک خانواده برنامه‌ای از سوی آقای نمکی ارائه نشده است.

مقصودی، علت کنار رفتن آقای هاشمی را اختلافات درونی دانست و افزود: بخشی از اعضای دولت، به خصوص آقای نوبخت، معتقد بودند که آقای قاضی‌زاده هاشمی بیش از دخل دولت، خرج می‌کند.

وی تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهور، آیا می‌توانید جلوی دخالت‌های آقای نوبخت را بگیرید و از برنامه‌های آقای نمکی حمایت کنید؟، چرا پشت تریبون اطلاعات دروغ آقای نوبخت را اعلام می‌کنید؟، مردم به این آمارها می‌خندند، شما همواره از دفترچه بیمه رایگان صحبت کردید، اما آیا می‌دانید این دفترچه دیگر صادر نمی‌شود؟

نماینده مردم سبزوار اضافه کرد: آقای رئیس‌جمهور آیا خبر دارید که با فروش اوراق مشارکت چه چالشی برای دولت‌های بعدی ایجاد می‌کنید؟

مقصودی با بیان اینکه روستاییان اگر از ساعت 2 بعد از ظهر به بعد بیمار شوند، باید تمامی هزینه‌ها را پرداخت کنند، گفت: دولت‌های آینده از این دولت به عنوان ضعیف‌ترین دولت یاد می‌کنند.

وی افزود: بی‌انصافی است اگر ضمن بیان انتقادات جدی به دولت تدبیر و امید، از خوبی‌های آن نیز نگوییم، در دولت اول کنترل تورم زبان‌زد خاص و عام بود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس تأکید کرد: آقای رئیس‌جمهور گفت که حیف که آقای قاضی‌زاده‌هاشمی رفت و تا پایانِ دولت در کنار ما نبود، این موضوع سؤال ما نمایندگان هم است که باید آقایان روحانی و نوبخت پاسخ‌گو باشند.

مقصودی با بیان اینکه همه نمایندگان مردم، کسانی که آقای نمکی را می‌شناسند، می‌دانند ایشان به پاکدستی، تخصص در عملکرد زبانزد خاص و عام است، گفت: این روزها مردم از طرح تحول سلامت ناراضی هستند، زیرا دولت به برنامه‌ها نگاه عملی ندارد، اظهار داشت: چه تضمینی وجود دارد که رئیس‌جمهور و آقای نوبخت این نیرو را نیز نسوزانند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اگر نگاه بنیادی وجود داشت، باید منشأ بیماری‌ها مورد توجه قرار می‌گرفت نه درمان آن، منشأ بیماری‌های امروز سوء‌تغذیه است که برخلاف نظر رئیس‌جمهور اکثر مردم فاقد پوشش بیمه‌ای هستند و بیمه‌ها شامل تمام داروها نمی‌شوند.