هکر‌های ایرانی در آستانه نفوذ به سامانه هشدار موشکی ما قرار داشتند

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی ادعا کرد که «هکر‌های ایرانی» در سال ۲۰۱۷ در آستانه هک کردن سامانه هشدار موشکی این رژیم قرار داشتند و کاری کردند که تل‌آویو اقدامات حفاظتی خود را تشدید کند.

«نوآم شار» رئیس دایره دفاع سایبری ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای که امروز (دوشنبه) منتشر شد، اعلام کرد: هکر‌های ایرانی در سال ۲۰۱۷ به شکل نگران‌کننده‌ای به هک کردن سامانه هشدار موشکی اسرائیل نزدیک شدند به طوریکه ارتش مجبور شد برای محافظت از این سامانه وارد عمل شود.

وی اضافه کرد: ما با آن‌ها مقابله کردیم و یک سامانه نظارتی دیگر ایجاد کردیم تا اطمینان حاصل کنیم که اگر بار دیگر قصد انجام چنین کاری را داشتند بتوانیم جلوی آن‌ها را بگیریم.

این مقام ارشد صهیونیست در ادامه‌ی اظهارات خود حماس را نیز به انجام جاسوسی سایبری متهم کرد و گفت: «سال گذشته آنها در نوار غزه با استفاده از یک پیام‌رسان اجتماعی قلابی (فیک) از سربازان اسرائیل جاسوسی می‌کردند. در سال 2018 هم حماس تلاشهایی را برای نفوذ به سامانه دوربین‌های مداربسته ارتش انجام داد و اگر آنها می‌خواستند به جاسوسی سایبری ادامه دهند، قادر بودند محل استقرار نیروهای ما را شناسایی و اگر حمله می‌کردند می‌توانستند بخشی از شبکه سایبری را مختل کنند.»

«نوآم شار» سپس با بیان اینکه «ما نباید منتظر بمانیم که ایران (در زمینه سایبری) به یک تهدید بسیار بزرگ تبدیل شود» اضافه کرد: حملات سایبری ایران اکنون مخرب‌ترین حملات در فضای سایبری است.