ادعای تازه نتانیاهو در مورد ایران

بنیامین نتانیاهو اظهار داشت بیشتر کشور‌های عربی دیگر به اسرائیل به عنوان یک دشمن نگاه نمی‌کنند، بلکه به آن به عنوان یک همپیمان می‌نگرند که نمی‌توان از آن در رویارویی با تروریسم چشم پوشی کرد.

نتانیاهو که در کنفرانس سازمان‌های یهودی آمریکایی سخن می‌گفت، مدعی شد تا زمانی که ایران در منطقه مهار نشود، امکان حل نزاع فلسطینی اسرائیلی وجود نخواهد داشت.

وی افزود تغییر چشمگیری در خصوص پذیرش اسرائیل از سوی کشور‌های جهان ایجاد شده است به طوری که بیشتر کشور‌های عربی و اسلامی دیگر به اسرائیل به عنوان دشمن نگاه نمی‌کنند، بلکه اسرائیل از نظر آن‌ها به یک همپیمان تبدیل شده که نمی‌توان از آن در رویارویی با تروریسم اسلامی چشم‌پوشی کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت در کنفرانس ورشو، بسیاری از کشور‌های عربی شرکت کردند و نقطه تمرکز بر ایران به عنوان مهمترین دشمن بود و بسیاری از کشور‌های عربی در این زمینه اتفاق نظر داشتند که حل مسئله فلسطین بدون مهار ایران در منطقه امکان ندارد.

نتانیاهو در ادامه اظهارات فریبنده خود افزود همه جهان می‌گفت، ما باید مسئله فلسطین را ابتدا حل کنیم، ولی ما معادله را برعکس کردیم، به اینکه ما باید ابتدا قدرت خود را پایه گذاری کنیم و اینگونه در قبال جهان و کشور‌های عربی انعطاف‌پذیری خواهیم داشت و این ما را به حل نزاع اسرائیلی فلسطینی سوق خواهد داد.

خبر دیگر اینکه کانال سیزدهم تلویزیون عبری زبان رژیم صهیونیستی گزارش داد دولت اسرائیل با فروش سیستم «پگاسوس» برای جاسوسی از تلفن‌های همراه نظام‌های چالش برانگیز موافقت کرده است. نام برنامه موسوم به پگاسوس در ماه‌های اخیر به عنوان یکی از سیستم‌های بسیار خطرناک جاسوسی از تلفن‌های همراه مطرح شده است. این رسانه افزود دستگاه امنیت کل اسرائیل (شاباک) و یگان اطلاعات ۸۲۰۰ (مسئول جاسوسی سایبری) قرارداد‌هایی با شرکت اسرائیلی «NSO» سازنده پگاسوس منعقد کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، این قراردادها، از دستگاه‌های امنیتی می‌خواهد که باید به این شرکت برای به دست آوردن مجوز از موسسه دفاعی برای فروش برنامه‌هایش کمک کنند.

این رسانه رژیم صهیونیستی اعلام کرده است سیستم جاسوسی از سال ۲۰۱۶ تا اکتبر ۲۰۱۸ علیه ۱۷۵ معارض و فعال حقوق بشری و روزنامه‌نگار در جهان عرب، آمریکای لاتین، آسیا، آفریقا و مناطق دیگر مورد استفاده قرار گرفته است.

پیشتر گزارش‌های مطبوعاتی از به کارگیری سیستم جاسوسی پگاسوس علیه جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی پیش از کشته شدن وی در کنسولگری سعودی در شهر استانبول در اکتبر ۲۰۱۸ خبر داده بود.

شرکت اسرائیلی «NSO» در سال ۲۰۱۰ تاسیس شده است که حدود ۵۰۰ کارمند در آن فعالیت می‌کنند و مقر آن در تل آویو قرار دارد.