انتشار سه کتاب گفتار از بیانات رهبر انقلاب

انتشارات موسسه ایمان جهادی (صهبا) سه عنوان اثر تازه در قالب مجموعه گفتارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی را با عنوان «روح توحید؛ نفی عبودیت غیر خدا»، «خاطرات جبهه ۱» و «جلوه‌های معنوی و عرفانی عاشورا» منتشر کرد.

اخبار فرهنگ و هنر - کتاب «روح توحید؛ نفی عبودیت غیر خدا» مقاله‌ای از حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای است که اولین بار، در سال ۱۳۵۶ چاپ شده است. معظّم‌له آن را به درخواست یک دانشجو و در پاسخ به این سؤال که «اعتقاد به توحید، عملاً چه نقشی در زندگی انسان دارد؟» نوشته‌اند.

عنوان مقاله، نام یکی از فصول کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» است؛ و مطالب آن، بسط‌ داده‌شده مطالب همان فصل است. معظّم‌له در این مقاله از هفتادوهشت آیه توحیدی قرآن استفاده کرده‌اند.

این کتاب با قیمت ۱۵۰۰ تومان منتشر شده است.

کتاب «خاطرات جبهه ۱» در برگیرنده متن مصاحبه شبکه دوم سیما با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تاریخ ۲۸/۶/۶۳ و به مناسبت چهارمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی است.

ایشان در این مصاحبه، خاطرات جذابی از ماه‌های آغازین جنگ بیان می‌کنند. اقدام تاریخی ایشان در شب ۲۶ آبان ۵۹ که منجر به آزادسازی سوسنگرد شد، از جمله خاطرات ذکرشده در این گفتار است.

این کتاب با قیمت ۲ هزار تومان منتشر شده است.

کتاب «جلوه‌های معنوی و عرفانی عاشورا» نیز شامل دو سخنرانی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تاریخ‌های ۵/۷/۱۳۶۴ و ۱۳/۹/۱۳۶۷ که اولی خطبه نمازجمعه در ماه محرم و دومی بیانات در روز ولادت امام حسین(ع)است.

این کتاب با قیمت ۱۵۰۰ تومان منتشر شده است.