ماجرای دلخوری علی پروین از پرسپولیس

ماجرا به انتخاب علی پروین و علی دایی در جمع ۱۱ بازیکن قرن آسیا برمی‌گردد و محمود خوردبین معتقد است باشگاه پرسپولیس کوتاهی کرده و باید مدیران این تیم با اسطوره باشگاه تلفنی تماس می‌گرفتند و... حرف‌های مهم خوردبین را در زیر بخوانید: 

محمود خان! بازی ذوب آهن و پرسپولیس را دیدید؟

مگر می‌شود نبینم؟! اما اتفاقات قبل از آن خیلی زشت بود.

منظور شما پرتاب نارنجک به سمت اتوبوس پرسپولیس است؟

بله، کار واقعا زشتی است که باید هرچه سریع تر رسیدگی شود. مگر می‌شود عده ای ناشناس هرکاری می‌خواهند بکنند؟ این فوتبال است؛ جنگ نیست. مگر وقتی تیم‌های اصفهانی به تهران می‌آیند این اتفاقات می‌افتد؟

متأسفانه چند سالی می‌شود این کارها انجام می‌شود و ...

من می‌گویم اگر جلوی این کارها گرفته نشود حمله به اتوبوس تیم‌ها باب می‌شود! فردا روزی یک تیم تلافی می‌کند و هواداران تیم مقابل هم همین طور و اتفاقات ناخوشآیندی می‌افتد که اسباب تأسف همه خواهد شد. انتظار ما از مسئولان انتظامی‌شهر تاریخی اصفهان پیدا کردن متخلفان است.

بازی چه طور بود؟

ذوب آهن برنامه ریزی کرده بود که اول گل نخورد و بعد روی ضد حملات گل بزند. این تیم روی یک اشتباه و اتفاق گل زد و به هدفش رسید اما تعویض‌های یحیی طلایی بود. مهدی عبدی و شهریار مغانلو دو بازیکن تعویضی گل محمدی گل زدند و کار را به قول معروف درآوردند.

بهترین بازیکن زمین چه کسی بود؟

همه بچه‌ها خوب بودند و زحمت کشیدند اما مهدی عبدی و امید عالیشاه عالی بودند.

با این شرایط و برد مهمی‌که پرسپولیس کسب کرد شانس قهرمانی این تیم خیلی بیشتر شد؟

انشالله همین اتفاق بیفتد. آرزوی همه ما پرسپولیسی‌ها قهرمانی تیم محبوبمان است اما از باشگاه یک گلایه دارم!

درچه مورد؟

در مورد علی پروین. او اسطوره پرسپولیس است. با خون دل این تیم را بعد از انقلاب حفظ کرد و اجازه نداد پرسپولیس منحل شود. شاگردان زیادی پرورش و تحویل تیم ملی داد. علی پروین به تازگی به همراه علی دایی در تیم منتخب قرن آسیا برگزیده شدند اما باشگاه پرسپولیس کوتاهی کرد و یک تبریک خشک و خالی هم نگفت!

البته فکر می‌کنم سایت رسمی‌باشگاه پرسپولیس خبرش را منتشر کرد؟

من می‌گویم مدیران باشگاه پرسپولیس می‌توانستند یک تبریک تلفنی بگویند. ما انتظار نداریم مراسم آنچنانی برای علی پروین بگیرند اما حداقل یک زنگ که می‌توانستند بزنند.

همین حرف‌ها را دیروز حسین کلانی به ما زد؟

به هرحال این حداقل انتظار پیشکسوتان است. پیشکسوتانی که زمانی برای همین پرسپولیس زحمت کشیده و افتخارات زیادی کسب کردند و نباید به این شکل فراموش شوند.

علی پروین خودش حرفی به شما نزد؟

نه، علی پروین عادت به گلایه بابت این چیزها ندارد ولی من فکر می‌کنم ناراحت باشد. او کم برای این پرسپولیس زحمت نکشیده است. زمانی که خیلی‌ها نبودند علی پروین ستاره پرسپولیس بود. بعدها هم سرمربی این تیم شد و بیشترین افتخارات در دوره او کسب شد. ما نباید درحق علی پروین و همین طور علی دایی بی معرفتی کنیم. اینها شناسنامه‌های فوتبال ایران هستند و حداقل انتظار این است که هرازگاهی یادی از آنها کنیم.