بیوگرافی گابریل پین دستیار جدید فرهاد مجیدی در استقلال

گابریل پین حالا و بعد از پیوست به استقلال به عنوان یکی از تاثیرگذارترین اعضای کادر فنی استقلال محسوب می شود.

معرفی گابریل پین به استقلال

پس از کش و قوس‌های فراوان اما، فرهاد مجیدی گابریل پین را به عنوان دستیار خود معرفی کرد. قبل از اعلام رسمی باشگاه استقلال ، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره عقد قرارداد با این مربی ایتالیایی مطرح شد اما با تجدید نظر در قوانین حضور خارجی‌ها در فوتبال، این مربی فصل بعد به طور رسمی با باشگاه استقلال قرارداد خود را می‌بندد.

گابریل پین

گابریل پین ۵۹ ساله، فوتبال خود را از سال ۱۹۷۵ و با تیم یونتوس آغاز کرد. او در پست هافبک بازی می‌کرد و حدود ۶ سال با تیم یوونتوس همراه بود. دوران اصلی بازیگری پین مربوط به تیم لاتزیو است و در ۱۹۶ بازی برای این تیم، ۹ گل به ثمر رسانده است. پین هم‌چنین در ۲ مقطع متفاوت برای تیم پارما به میدان رفت و در ۱۶۴ بازی، ۹ گل برای این تیم به ثمر رسانده است.

پایان دوران بازیگری گابریل پین به تیم پیاچنزا ایتالیا برمی‌گردد و او در سال ۱۹۹۷ از فوتبال خداحافظی کرد.

گابریل پین مربی کدام تیم بود؟

پین در سال ۲۰۰۱ کار خود را به صورت رسمی به عنوان مربی در تیم پارما آغاز کرد و تا سال ۲۰۰۴ در این تیم به عنوان مربی حضور  داشت. پس از آن این مربی ایتالیایی به تیم فیورنتینا رفت و تا سال ۲۰۱۰ به عنوان مربی کار خود را پیش برد. نقطه عطف کارنامه مربی‌گری گابریل پین به تیم ملی ایتالیا بازمی‌گردد جایی که این مربی کنار چزاره پراندلی هدایت لاجوردی پوشان را برعهده داشت. او از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ در تیم ملی ایتالیا بود و با این تیم در یورو ۲۰۱۲ به مقام نایب قهرمانی یورو رسید.

پس از تیم  ایتالیا، پین در تیم‌های گالاتاسرای، والنسیا، النصر و جنوا به عنوان مربی کار خود را پیش برد و در حال حاضر به عنوان مربی تیم استقلال و دستیار فرهاد مجیدی در جمع آبی‌پوشان پایتخت حضور خواهد داشت.

بیوگرافی کامل گابریل پین

گابریل پین خیلی زود وارد دنیای مربیگری شد و اولین تجربه مربیگری او در سال ۱۹۹۹ و هدایت تیم زیر ۱۹ ساله های پارما را برعهده گرفت و در سال ۲۰۰۱ دستیار پراندلی در پارما شد. پین در پارما تجربه همکاری با سرمربیانی همچون دنیله پاسارلا را دارد و به هدایت تیم هایی چون رم و فیورنتینا را بر عهده داشته است

گابریل تیم در کدام تیمها بازی کرد؟

گابریل فوتبالیست ایتالیایی که در دوران بازیکنی فوتبال در پست هافبک میانی توپ میزد و فوتبالش را در تیم زیر ۱۹ ساله های باشگاه یوونتوس آغاز کرد و در فصل ۱۹۸۲ به تیم سانرمو منتقل شد. او از سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۲ برای لاتزیو بازی کرد و ۱۹۶ بازی برای لاتزیویی ها انجام داد و پس از درخشش در لاتزیو، در سال ۹۲ راهی پارما شد و تا سال ۹۷ هم در این تیم بازی کرد.

گابریل پین تبال خود را در تیم پیاچنزا در سال ۱۹۹۷ از فوتبال خداحافظی کرد و وارد عرصه مربیگری فوتبال شد.

پین یکی از ارکان پارمای دهه نود بود که به قهرمانی لیگ اروپا رسید و ۹۷ بازی برای این تیم انجام داد.

سوابق سرمربیگری گابریل پین

پین در سال ۲۰۰۱ کار خود را به صورت رسمی به عنوان مربی در تیم پارما آغاز کرد و تا سال ۲۰۰۴ در این تیم به عنوان مربی حضور داشت. پس از آن این مربی ایتالیایی به تیم فیورنتینا رفت و تا سال ۲۰۱۰ به عنوان مربی کار خود را پیش برد.

او از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ در تیم ملی ایتالیا بود و با این تیم در یورو ۲۰۱۲ به مقام نایب قهرمانی یورو رسید و در تیم‌های گالاتاسرای، والنسیا، النصر و جنوا به عنوان مربی کار خود را پیش برد و در بازی های یورو ۲۰۱۲، جام کنفدراسیون های ۲۰۱۳ و جام جهانی ۲۰۱۴ حضور داشته است