شاهکاری بی رحمانه در اوج درخشش رعنا آزادی‌ور

  سریال «زخم کاری» ساخته محمدحسین مهدویان تا دو هفته دیگر به پایان می‌رسد و قصه جنگ کاراکترها بر سر ثروت به سرانجام خواهد رسید. واکنش‌های مخاطبان  به این سریال و آمار بینندگان آن نشان می‌دهد قصه «زخم کاری» حسابی تماشاگران را درگیر کرده و آن‌ها را تا پایان به دنبال خود کشانده است. علاوه بر قصه، بازی بازیگر این مجموعه هم قابل توجه بوده و برای بیشتر بازیگران «زخم کاری» ، تجربه موفقی در این مجموعه رقم خورده است. یکی از این بازیگران رعنا آزادی‌ور است که با سریال مهدویان و نقش متفاوت خود، ورود بسیار خوبی به نمایش خانگی داشته است.

شاهکاری بی رحمانه در اوج درخشش رعنا آزادی‌ور


فرصت ایفای نقشی متفاوت
رعنا آزادی‌ور پس از آغاز فعالیت خود در عرصه بازیگری با فیلم کمدی «مارمولک»، در فیلم‌های مختلفی ایفای نقش کرد، اما او در طول این سال‌ها چندان بازیگر پرکاری نبوده و کارنامه بلندبالایی ندارد. آزادی‌ور تجربه همکاری با کارگردانان شاخصی مانند کمال تبریزی، فریدون جیرانی، اصغر فرهادی، مجید مجیدی و هومن سیدی را در کارنامه  خود دارد. او به دلیل چهره معصومی که دارد  بیشتر نقش شخصیت‌هایی را ایفا کرده است که به او ظلم شده‌، آسیب دیده‌ یا درگیر یک رابطه عاطفی بوده است  اما اکنون «سمیرا» در «زخم کاری» کاراکتر پیچیده و عجیبی‌ است که با دیگر نقش‌های او زمین تا آسمان متفاوت است. «سمیرا» زنی قوی، کینه‌ای، بی‌رحم و سلطه‌گر است که همه چیز را فدای خواسته‌ها و تصمیمات خودش می‌کند. او بازی را به نفع خودش پیش می‌برد و هر کسی را که در این بازی مزاحمش باشد از سر راه برمی دارد. او در کنار همه این ویژگی‌ها شخصیتی پیش‌بینی نشده نیز دارد و با کارهایش همه را غافلگیر می‌کند. نقش «سمیرا» به لحاظ تاثیر در قصه و ویژگی‌های شخصیتی‌ که دارد فرصت تازه‌ای برای رعنا آزادی‌ور بوده است.
بازی درخشان در نقش سخت
همان طور که اشاره کردیم، کاراکتر «سمیرا» شخصیتی پیچیده و چندبعدی است و این موضوع کار را برای رعنا آزادی‌ور سخت کرده، اما او از فرصت ایفای این نقش، به خوبی استفاده کرده و ظرفیت تازه‌ای از توانایی‌ خود در بازیگری را نشان داده است. او به خوبی خونسردی و اعتماد به نفس عجیب «سمیرا» را به واسطه حالت چهره و چشمان خود نشان می‌دهد. این بازیگر درست همان طور که کاراکترش را در قصه شناختیم، در کمال خونسردی راجع به مسائلی مانند کشتن یک انسان یا خیانت همسرش صحبت می‌کند. او با خود نیز سر جنگ دارد و هر زمان احساس ضعف یا ترس سراغش بیاید، با خودش مبارزه می‌کند و نمود این مبارزه، حالت‌های عصبی «سمیرا» است که رعنا آزادی‌ور با بازی قابل باور و بدون اغراق خود، آن را به نمایش می‌گذارد. این بازیگر بسیار خوب ویژگی‌های منفی کاراکترش مانند شرارت، قدرت، جاه‌طلبی و فتنه‌انگیزی را در چهره معصوم و سنگی خود نشان می‌دهد، خنده‌های عصبی و شیطانی سر می‌دهد و در نتیجه موفق می‌شود «سمیرا» را همان طور که لازم است به عنوان شخصیتی خطرناک، دیوانه و البته ترسناک به مخاطب معرفی کند. به همین دلیل چه در قصه حضور فیزیکی داشته باشد، چه غایب باشد، در همه لحظات همراه مخاطب است و به عنوان گرداننده خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی بازی، در باور تماشاگر جای می‌گیرد.
بی‌هیاهو در مرکز توجهات
نقش «سمیرا» و سریال «زخم کاری» شانس بزرگی برای رعنا آزادی‌ور بوده است. این بازیگر سال‌های اخیر چندان فیلم‌های مهمی بازی نکرده و حضور درخشانی در سینما نداشته است. فیلم‌هایی مانند «چهارراه استانبول»، «بهت»، «سونامی»، کمدی «به وقت خماری» و «هفته‌ای یک بار آدم باش» آخرین آثاری هستند که او در سینما بازی کرده است و هیچ کدام از آن‌ها دستاوردی برای او نداشته‌اند. اکنون این بازیگر با حضور متفاوت و بازی خوب خود در «زخم کاری» روزهای اوج خود را سپری می‌کند. سریال «جیران» نیز شانس دیگر اوست تا بتواند پس از «زخم کاری» همچنان حضور قابل توجه و پرسروصدایی در نمایش خانگی داشته باشد.
 مائده کاشیان