بازیگر نقش «خانم زرین» در سریال شمعدونی/ عکس

 پانته آ سیروس در سال ۱۳۷۵ زیر نظر استاد جمال الدین خرمی نژاد آموزش نقاشی پرداخت و موفق شد که تخصص این رشته هنری را کسب کند و بعد از برپا کردن چندین نمایشگاه نقاشی تصمیم گرفت که در عرصه بازیگری نیز فعالیت خود را ادامه بدهد.

شروع بازیگری

اخبار چهره ها - او بازیگری را به صورت حرفه‌ای در سال ۱۳۹۱ با سریال خاطرات مرد ناتمام آغاز کرد.

سریالی که آقای صادق کرمی کارگردانی آن را بر عهده داشت و در ۲۶ قسمت از شبکه اول سیما بر روی آنتن رفت.

در این مجموعه موفق شد تا بازیگران چهره شناخته شده اید همچون محمود پاک نیت و امین زندگانی و سروش صحت و امیرحسین مدرس و سارا خوئینی ها همبازی شود.

این مجموعه موضوع تاریخی داشته و مربوط به سال‌های ۱۳۶۷ تا ۱۳۳۲ بود.

سریالهای پانته آ سیروس

دومین تجربه تلویزیونی خانم پانته آ سیروس در سریال تنهایی لیلا رقم خورد و او را در تلویزیون به یک چهره شناخته شده تبدیل کرد.

مجموعه تنهایی لیلا به کارگردانی محمد حسین لطیفی که در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای از شبکه سوم سیما پخش شد یکی از آثار مهم او در تلویزیون می باشد.

او همچنین در سریال شمعدونی به کارگردانی سروش صحت بازی کرده است و دومین همکاری او با آقای سروش صحت می باشد چرا که اولین همکاری او در سریال خاطرات مرد ناتمام به عنوان بازیگر در کنار یکدیگر بود.

سریال شمعدونی در ۵۰ قسمت ۴۲ دقیقه ای از شبکه سوم سیما پخش شد و مورد توجه مردم قرار گرفت.

خانم پانته آ سیروس بازیگر نقش فرزانه زرین معاون بانک زهره را برعهده داشت.

در این مجموعه تلویزیونی بازیگران شناخته شده همچنان آتنه فقیه نصیری و محمد نادری و ویدا جوان و امیر کاظمی بازی می کردند.

بازیگر نقش بی بی مریم در سریال بانوی سردار

آخرین کار تلویزیونی ایشان که مهمترین حضورش در عرصه بازیگری است و نقش اول را بر عهده او گذاشته شده سریال بانوی سردار میباشد.

مجموعه بانوی سردار درباره زندگی سردار بی بی مریم بختیاری بوده که در زمان مشروطه ۳۰۰۰ سوارکار را جمع آوری کرد و به جنگ غذاها در تهران برد و در فتح تهران نقش بسیار مهمی را ایفا می کرد.

خانم پانته آ سیروس این افتخار را به دست آورد که در نقش بی بی مریم بختیاری در سریال بانوی سردار بازی می کند این مجموعه از روز عید غدیر خم از شبکه سوم سیما پخش شد.

بانوی سردار

فیلم های سینمایی

خانم پانته آ سیروس در سینما نیز تجارب زیادی دارد او در فیلم سینمایی خرگیوش به کارگردانی مانی باغبانی اولین تجربه بازیگری خود را در سینما کسب کرد و در کنار بابک حمیدیان و جواد عزتی و سیامک انصاری و مینا ساداتی و ملیکا شریفی نیا اولین تجربه سینمایی خود را به دست آورد.

ایشان همچنین با درخشش در سریال ۵ عصر به کارگردانی مهران مدیری موفق شد گام مهمی را در بازیگری سینما بردارد فیلم سینمایی بن بست وثوق و ارادتمند نازنین بهاره تینا از دیگر کارهای سینمایی او به شمار می آید.