یمن عملا تنگه باب المندب را وارد درگیری کرد
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به وارد شدن تنگه باب المندب به روند درگیری کنونی اشاره کرد.
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به وارد شدن تنگه باب المندب به روند درگیری کنونی اشاره کرد.
نتانیاهو بعد از عقب نشینی اجباری از تهاجم به ضاحیه بیروت، تحت شدیدی ترین حملات شخصیتهای صهیونیست قرار گرفت.
وبسایت صهیونیستی nziv مدعی شد که مستشارانی از سپاهپاسداران انقلاب اسلامی با حضور در یمن، آماده همکاری با انصارالله به منظور بستن تنگه راهبردی باب المندب و دو چندان کردن فشار بر آمریکا میباشند.
کنترل ایران بر تنگه هرمز و توان بازدارندگی آن، معادلات قدرت را تغییر داده است. ایران با قدرت روزافزون نظامی و راهبردی خود به یک بازیگر کلیدی و تعیینکننده در منطقه تبدیل شده و عقبنشینیهای مکرر ترامپ نشان میدهد سیاستهای فشار و تهدید علیه ایران ناکام مانده است.
در بحبوحه تشدید تنشهای منطقهای و پیامدهای بسته شدن تنگه هرمز، عربستان سعودی در حال حرکت به سمت باز کردن کانالهای مذاکره با صنعا بوده و به دنبال تضمین منافع نفتی خود و جلوگیری از گسترش درگیری به دریای سرخ است.
در صورت ادامه پروژه محاصره و ادامه آتش، ایران کارتهای جدید مهمی برای بازی رو خواهد کرد.
خیرخواهانه میگوییم از فردا ظهر هرکس قصد دارد از بابالمندب عبور کند بیشتر از هر زمان دیگر باید مراقب شش جهت خود باشد.
در ادامه جنگ روانی و عملیات ترکیبی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا (سنتکام) ادعای توقف کامل تجارت دریایی ایران را مطرح کرد.
فرمانده نیروی قدس سپاه با تأکید بر اینکه عاقبت همه نیروهای تروریست آمریکا، فرار از منطقه است، گفت: ترامپ جنایتکار باید فرمانده ناو جرالد فورد را هم برکنار کند.
به دلیل حضور ناو هواپیمابر آمریکایی جرالد فورد در منطقه، باب المندب و دریای سرخ دوباره مورد بررسی تحلیلگران قرار گرفته اند.