۷۰ درصد نوار غزه در اشغال ارتش اسرائیل

 شبکه آرتی گزارش داد، ارتش رژیم صهیونیستی اشغالگری خود را به حدود ۷۰ درصد از نوار غزه گسترش داده است و پیش‌بینی می‌شود این مساحت در ماه‌های آینده باز هم افزایش یابد.این در حالی است که مقامات رژیم اشغالگر که از ابتدای آتش‌بس ادعائی به هیچ وجه به آن پایبند نبوده و به حملات خود ادامه داده و مانع ارسال کمک‌ها می‌شوند؛ مدعی «اختلال‌آفرینی حماس در اجرای توافق آتش‌بس و تلاش برای بازیابی توانایی‌های نظامی آن» می‌شوند.یانیو آسور، فرمانده منطقه جنوبی ارتش رژیم اشغالگر بر سه مسیر موازی در غزه نظارت دارد: رسیدگی به تهدیدها در امتداد «خط زرد»، گسترش کنترل عملیاتی و ساختارهای دفاعی، و آماده‌سازی برای یک عملیات احتمالی آینده علیه حماس. هم‌زمان نیز کار برای شکل‌دهی منطقه رفح در چارچوب ابتکار «شهر سبز» با حمایت آمریکا در حال انجام است.به گفته مقامات، فرماندهی منطقه جنوبی اراضی اشغالی روزانه با همکاری نهادهای نظامی و امنیتی ارزیابی‌هایی انجام می‌دهد.ارتش اشغالگر همچنین در حال گسترش مناطق امنیتی در نزدیکی شهرک‌های صهیونیست‌نشین است؛ اقدامی که از طریق ساخت جاده‌ها، توسعه پایگاه‌های نظامی و تقویت نیروها انجام می‌شود.مسیر نخست شامل برنامه‌ریزی برای یک عملیات گسترده علیه حماس در صورتی است که این جنبش خلع سلاح را نپذیرد. مقامات اشغالگر معتقدند بسیاری از اعضا و فرماندهان حماس همچنان در شهر غزه حضور دارند.

اما مسیر دوم بر ایجاد «شهر سبز» در رفح با حمایت آمریکا متمرکز است؛ منطقه‌ای که هدف آن تبدیل شدن به فضایی بدون فعالیت‌های حماس است و حتی بدون خلع سلاح حماس یا استقرار نیروی بین‌المللی نیز می‌تواند پیش برود. واشنگتن برای اجرای این پروژه مناقصه‌هایی صادر کرده و قرار است این منطقه پس از بررسی‌های امنیتی، محل اسکان ۵۰ هزار فلسطینی باشد.