هشدار هیات علمای بیروت نسبت توافق لبنان با رژیم صهیونیستی

این هیات اعلام کرد که توافق دولت لبنان و رژیم صهیونیستی، مشروعیت بخشیدن به کشتار، ویرانی و کوچاندن بیشتر است.

هیات علمای بیروت، این توافق را گناه آشکار فتنه انگیزی به حساب آورد و اعلام کرد که مذاکره مستقیم بدون تفویض اختیار با دشمن، همدستی واضح و خدمتی تاریخی است که دشمن و دنباله روهای آن در داخل آرزوی آن را دارند.

این هیات ضمن متهم کردن دولت فعلی به ترک مسئولیت و پذیرفتن تحقیر، تاکید کرد که شعارهای امنیت و حمایت تنها، شعارهایی بی ارزش است.

هیات علمای بیروت تاکید کرد: هر کسی که با اسرائیل هم‌ پیمان شود، تهدیدکننده صلح و آرامش داخلی است.

این هیات، دولت لبنان را متهم کرد که با نادیده گرفتن قانون و قانون اساسی، اهانت به خون شهدا و انحصار تصمیم‌گیری درباره سرنوشت کشور، بدون توجه به پیامدهای آن، آنچه را که به ادعای خود حفظ حاکمیت می‌نامد، در عمل به خطر انداخته است.

هیات علمای بیروت همچنین از آنچه ابعاد واقعی توافق ادعایی خواند، پرده برداشت و بیان کرد که دولت لبنان در تلاش است با دور زدن نتایج توافقات منطقه‌ای (اشاره به یادداشت تفاهم میان ایران و آمریکا)، لبنان را از چتر منطقه‌ای خارج کرده و زمینه را برای رویارویی یک‌جانبه با مقاومت فراهم کند.

هیات علمای بیروت همچنین اظهار داشت که اظهارات مطرح‌شده در داخل اراضی اشغالی، گواهی روشن بر این واقعیت است که هدف اصلی این روند، کشاندن لبنان به درگیری داخلی میان لبنانی‌هاست؛ هدفی که رژیم صهیونیستی در میدان نبرد موفق به تحقق آن نشده است. این هیات، دولت لبنان را مسئول ایجاد شکاف عمیق و تشدید اختلافات سیاسی در داخل کشور دانست.

در پایان این بیانیه، هیات علمای بیروت با هشدار صریح اعلام کرد: نسبت به حرکت در این مسیر مرگبار هشدار می‌دهیم و از نزدیک شدن به مقاومت برحذر می‌داریم.