فدرال رزرو: سویه دلتا می‌تواند بازار کار آمریکا را مختل کند

 نیل آشکاری در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفت: در حال حاضر ما هفت تا ۹ میلیون آمریکایی داریم که هنوز بیکار هستند و برای بازگشت به بازار کار به آنها نیاز داریم.

آشکاری افزود: ما معتقدیم که آنها بیکار هستند زیرا نگران بیماری کووید ۱۹ به دلیل مسائل مربوط به مراقبت از کودکان و افزایش مزایای بیکاری هستند، بنابراین من بسیار خوش بین هستم که در پاییز بازار کار بسیار قوی خواهد بود و بسیاری از آمریکایی‌ها به سر کار باز می‌گردند.

رییس فدرال رزرو مینیاپولیس خاطر نشان کرد نگرانی مردم در مورد سویه دلتاکرونا می تواند بخشی از بهبود بازار کار را کند کرده و بنابراین مانعی برای بهبود اقتصادی ما باشد.

آشکاری تصریح کرد که اگر آمریکایی‌ها هرچه سریعتر واکسینه شوند، اقتصاد بهتر خواهد بود.

اظهارات نگران کننده رییس فدرال رزرو مینیاپولیس در مورد شیوع دلتا و تاثیر آن بر بازار کار در حالی بیان می شود که شبکه سی ان ان روز یکشنبه گزارش داد که میانگین شمار مبتلایان کرونا آمریکا نسبت به ماه گذشته ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، با افزایش شمار مبتلایان کرونا در امریکا بیمارستان ها در این کشور مجددا با بیماران کرونایی پر شده است و بیماران نسبت به دوره قبل بسیار جوان تر شده اند.

همچنین با رشد بیماران کرونایی سازمان کنترل بیماری های عفونی دستورالعمل بهداشتی را بروز رسانی و اعلام کرد که افراد واکسینه شده باید در محل‌های بسته که احتمال انتقال شدید است از ماسک استفاده کنند تا از شیوع بیشتر نوع خطرناک دلتا جلوگیری شود. بیش از ۸۰ درصد جمعیت ایالات متحده دربرگیرنده دستورالعمل جدید سازمان کنترل بیماری های عفونی قرار دارند.