بهترین شغل ها  در ایران برای پولدار شدن

با توجه به شرایط امروزی، داشتن شغل با درآمد بالا اهمیت بسیار زیادی دارد. اما بیشترین درآمد مربوط به کدام شغل هاست و آیا انواع کسب و کار اینترنتی جزو آن ها محسوب می شوند؟ از طرفی تصمیم گیری برای انتخاب بهترین و مناسب ترین شغل، یکی از سخت ترین تصمیم های زندگی هر انسانی است. چون تمام آینده او را تحت تاثیر قرار می دهد.

ما این مطالب را به معرفی شغل هایی اختصاص دادیم که می توانند بهترین شغل در ایران باشند و شما می توانید یکی از آن ها را بسته به توانایی و شرایط خود انتخاب کنید. پس تا انتها با ما همراه شوید.

 

رویای پولدار شدن

بیشتر ما از همان کودکی دستیابی به آرامش و رویاهایمان را در گرو به دست آوردن پول کافی می دانیم و حتی برای برخی از افراد کسب درآمد مناسب، بالاترین هدف آن ها در زندگی است. اما ممکن است همه مردم با راه ها و ایده های رسیدن به این خواسته آشنا نباشند و پس از امتحان روش های مختلف، سرخورده از نتیجه منفی تصمیمشان، دچار مشکلات روحی و روانی نیز شوند.

گروهی میلیارد شدن را تنها وابسته به داشتن سرمایه اولیه بالا یا پشتوانه محکم می دانند و در صورت نداشتن آن، از هر تلاشی برای رسیدن به رویایشان دست می کشند. دسته ای نیز معتقد هستند که مشاغل پردرآمدی مانند پزشکی، نیاز به توانایی هایی دارد که آن ها فاقدش هستند.

اما اگر شما می خواهید پولدار شوید باید هر اندیشه منفی و بازدارنده را از خود دور کنید و بدانید در دنیای مدرن امروز حتی با کسب و کار اینترنتی در منزل بدون سرمایه نیز می توانید به رویای قلبیتان برسید.

از طرفی فراموش نکنید یکی از بزرگترین کلیدهای موفقیت بعد از انتخاب از بین پردرآمدترین شغل های ایران، داشتن پشتکار زیاد و ثابت قدم ماندن در این مسیر است.

بهترین شغل در ایران

ما در ادامه چند نمونه از بهترین ایده ها برای پولدار شدن در ایران را معرفی می کنیم که اگر در مسیر درست آن ها قدم بردارید، می توانید به موفقیت های زیادی دست یابید. هر کدام از این شغل ها در یک دسته کلی قرار دارند و عبارت هستند از:

حوزه دیجیتال

در عصر ما استفاده از اینترنت و فناوری های جدید به حدی زیاد شده است که تجلی آن را در تمام جنبه های زندگی خود می بینیم. پیشرفت و ورود هرچه بیشتر فناوری به زندگی  انسان ها مزایای بسیار زیادی دارد که از جمله آن ها ایجاد زمینه اشتغال برای همه اقشار جامعه است.

به عبارت دیگر اینترنت زمینه ای را فراهم کرده است تا همه افراد بتوانند بدون داشتن مهارت یا سرمایه نیز به سوددهی برسند. به عنوان مثال فراهم شدن کار برای بچه 12 ساله در خانه و تنها با یک گوشی هوشمند، یکی از نمونه های این ادعا است.

مواردی از بهترین شغل در ایران که در دسته فناوری قرار می گیرند از قرار زیر هستند:

1. برنامه  نویسی

برنامه  نویسی یکی از پردرآمدترین شغل  های ایران و جهان به شمار می آید که شامل کدنویسی و انجام کارهایی است که مربوط به پشت صحنه تمام امور دیجیتالی می شوند. برنامه  نویسی تنها محدود به ایجاد صفحات وب سایت ها نیست، بلکه مواردی مانند کدنویسی برای اپلیکیشن های گوشی همراه، دستگاه های دیجیتالی و ماشین های مختلف را نیز در بر می گیرد.

اگر می خواهید یک برنامه نویس بسیار موفق باشید، باید به ریاضی علاقه داشته باشید و حتما بر یک یا چند زبان برنامه نویسی نیز تسلط پیدا کنید.

2. طراحی سایت

طراحی سایت یا اپلیکیشن های گوشی همراه به عقیده بسیاری از افراد «بهترین شغل در ایران» است که می تواند شما را به یک میلیونر تبدیل کند. متخصصان این حوزه، ظاهر یک وب سایت و محل جایگذاری تمام المان های آن  را طراحی می کنند و خروجی آن صفحاتی است که کاربران از آن ها بازدید می کنند.

3. اینفلوئنسری

تا چند سال گذشته اصلاح های اینفلوئنسری و بلاگری در فرهنگ لغت ما جایی نداشتند و مردم با مفاهیم آن ها آشنا نبودند. اما پیشرفت فناوری باعث شده است که بلاگران موفق از ثروتمندترین افراد جامعه باشند.

کسانی که در یک یا چند حوزه مشخص در بسترهای اینترنتی مختلف مانند اینستاگرام، یوتیوب یا سایر شبکه های اجتماعی به تولید محتوا می پردازند، اینفلوئنسر نام دارند. برخی از آن ها مانند یوتیوبرها مستقیما از این برنامه و گروهی به  واسطه انجام دادن تبلیغات برای سایر کسب وکارها، به درآمدهای بالا می رسند.

4. فروش اینترنتی

بهترین شغل در ایران می تواند حتی فروش کالا و خدمات در فضای مجازی باشد. اگر شما یک مهارت خاص دارید، به عنوان مثال بر زبان آلمانی مسلط هستید یا در یک حوزه هنری فعالیت می کنید، با تدریس مباحث آن در محیط آنلاین به درآمد قابل توجهی می رسید.

همچنین فروش کالاهایی که تولید می کنید یا با واسطه از تولیدکنندگان به  فروش می رسانید، بدون پرداخت هزینه اضافی برای اجاره مکان یا پرداخت مالیات، شما را به یک میلیونر تبدیل می کند.

5. دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتالی نیز به عنوان یکی از بهترین فعالیت های سودآور عصر جدید، پلی برای رسیدن شما به درآمدهای بالا است. فعالیت در این حوزه بسیار گسترده است و از تولید محتوا گرفته تا بهینه سازی وب سایت ها و شبکه های اجتماعی را در بر می گیرد.

مسلط شدن بر ترفندهای دیجیتال مارکتینگ کار سختی نیست و از عهده هر انسانی با سطح متوسط سواد نیز برمی آید. گرچه به سال ها تلاش و کسب تجربه نیاز دارد.

حوزه خدمات

اگر بخواهیم یکی دیگر از نامزدهای عنوان بهترین شغل در ایران را معرفی کنیم، باید به  سراغ کارهای خدماتی برویم. بعضی از این مشاغل بسیار پردرآمد هستند که تعدادی از آن ها را در بخش های بعد نام بردیم:

1. خدمات زیبایی

همه انسان ها همواره برای آراسته بودن و زیبایی خود اهمیت زیادی قائل هستند و بخشی از درآمدشان را به این کارها اختصاص می دهند. مشاغل مربوط به زیبایی همیشه متقاضی دارند و افراد بعد از مدتی مجددا باید از این خدمات استفاده کنند.

به همین خاطر نمونه ای از بهترین شغل ها برای پولدار شدن، انجام دادن کارهای خدماتی آرایشی برای زنان و مردان است. این کارها بسیار متنوع هستند، از آرایش و پیرایش گرفته تا انجام عمل های زیبایی. بهتر است بدانید که فعالیت در زمینه خدمات آرایشی زنان بسیار بهتر و پرسودتر از انجام این کارها برای مردان است.

2. خدمات خوراکی

در میان مشاغلی که در دسته خدمات جای می گیرند، فعالیت های خوراکی سود بالایی دارند. راه اندازی کافه، رستوران، دکه های سیار یا حتی آماده کردن مواد غذایی در خانه نیز به  دلیل تقاضای همیشگی و زیاد، راهی تقریبا مطمئن برای پولدار شدن است.

3. خدمات خودرو

خودروها جزء جدایی ناپذیر زندگی ماشینی امروز هستند و به  طبع آن خدماتی که به این وسایل مربوط می شوند، همیشه بازار داغی دارند و می توانند بهترین شغل در ایران نام گیرند. کارهایی مانند نقاشی خودرو، صافکاری، تعویض روغن، مکانیکی و فعالیت های مشابه، علی رغم سختی زیادی که دارند، در بیشتر موارد شما را به درآمد مورد انتظارتان می رسانند.

61

4. خدمات طراحی دکوراسیون

تنوع بالای لوازم منزل، مشغله زیاد انسان ها، معرفی سبک های مختلف دکوراسیون و آشنایی با آن ها و تمایل به داشتن یک فضای آرامش بخش بعد از خستگی روزانه، دلایلی هستند که ما انسان های امروزی را به داشتن خانه ها و محل کار زیباتر تشویق می کنند.

اما بیشتر ما از علم و سلیقه مناسب برای چیدن منزل یا محل کارمان برخوردار نیستیم، به همین سبب برای رسیدن به خواسته خود به کمک افراد متخصص در این زمینه نیاز داریم.

کسانی که کار معماری، طراحی داخلی و دیزاین بخش های مختلف یک بنا را انجام می دهند، با انجام هر پروژه درآمد بالایی را به دست می آورند. پس اگر شما نیز در جستجوی یک ایده جالب برای پولدار شدن هستید، فعالیت در حوزه خدمات طراحی را توصیه می کنیم.

5. طراحی لباس و فشن

طراحی لباس، ثبت برند، تاسیس یک شرکت و کارگاه در این زمینه و حتی فروش انواع لباس ها نیز یکی دیگر از مصادیق شغل های خدماتی پردرآمد در ایران هستند.

6. وکالت

دادگاه های حقوقی و کیفری کشور ما در حال حاضر به حدی شلوغ هستند که ممکن است انتظار برای رسیدن زمان دادخواهی، زیاد طول بکشد. همچنن باید این نکته را در نظر داشته باشید که همه انسان ها از توانایی دفاع از حق و حقوق خود برخوردار نیستند و گاهی بعد از طی تمام مراحل قانونی نیز نمی توانند حق خود را بگیرند.

در این شرایط وکالت و دفاع از حقوق دیگران می تواند یک پیشنهاد شغلی پردرآمد برای شما باشد. لازم است بدانید که میزان درآمد وکلای مختلف یکسان نیست اما کسانی که در زمینه حقوقی و مدنی کار می کنند، معمولا به  نسبت وکلای کیفری درآمد بالاتری به دست می آورند.

7. پزشکی

به عقیده بسیاری از والدین، پزشکی همیشه بهترین شغل در ایران بوده است. گرچه متخصصان در مقایسه با پزشکان عمومی درآمد بالایی دارند و حتی درآمد تعدادی از آن ها مانند متخصصان مانند زنان و زایمان یا جراحی، نسبت به سایر همکارانشان بیشتر است.

حوزه تولیدات

در راستای معرفی بهترین شغل در ایران باید حوزه تولیدات را نیز در فهرست خود جای دهیم. بعضی از «پردرآمدترین شغل های ایران» در زمینه تولیدات به  شرح زیر هستند:

1. تولید پلاستیک

تقاضای بالا برای مصرف پلاستیک و کیسه های پلاستیکی، این صنعت را در ایران به شدت پردرآمد کرده است. موارد تولیدی پلاستیک بسیار متعدد هستند که تعدادی از آن ها را در فهرست زیر معرفی کردیم:

  • تولید نایلون برای گلخانه ها
  • دستکش های پلاستیکی
  • کیسه فریزر
  • کیسه زباله
  • کیسه های خرید
  • طناب

اگر قصد دارید از راه فعالیت در زمینه پلاستیک ها به درآمد بالا برسید اما طرفدار محیط زیست هستید، می توانید در حوزه بازیافت و استفاده مجدد از این محصولات مشغول به کار شوید.

2. تولید یونولیت

ساختمان سازی جدید نیاز به نوعی مصالح پیش ساخته به نام یونولیت را افزایش داده است. در کشور ما بیشتر ساختمان های در حال ساخت از این محصولات استفاده می کنند، درنتیجه تولید یونولیت نیز می تواند بهترین شغل در ایران برای پولدار شدن باشد.

 حوزه واسطه گری

بعضی از بهترین شغل ها در کشورمان به مشاغل واسطه گری یا به اصطلاح دلالی مربوط می شوند. از جمله:

1. دلالی ملک

اگر قصد دارید بدون زحمت و سرمایه خاصی سود قابل توجهی را کسب کنید، پیشنهاد می کنیم وارد دنیای دلالی املاک شوید. برای این کار تنها به یک مکان مناسب برای راه اندازی بنگاه معاملات ملکی و پروانه کسب نیاز دارید.

صاحبان بنگاه های املاکی از هر قراردادی که برای خرید، فروش یا اجاره منعقد می کنند، درصدی را به عنوان کمیسیون و گاهی مبلغی را هم در قالب شیرینی، دریافت می کنند.

2. دلالی خودرو

بنگاه های خرید و فروش خودرو نیز از مصادیق شغل های واسطه گری هستند که نحوه فعالیت آن ها به دلالی ملک شباهت دارد اما کالای مورد معامله آن ها خودرو است. این شغل در مقایسه با نمونه قبلی نیازمند سرمایه بیشتری است اما میزان سود آن به نوع و تعداد معامله ها بستگی دارد.

3. دلالی مواد غذایی

دلالی مواد غذایی اولیه به صورت عمده نیز سود بالایی دارد. این افراد مواد غذایی را با قیمت پایین تر از تولیدکنندگان خریداری می کنند و با نرخ مناسب تری به دست پخش کننده ها می رسانند.

62

حوزه کشت و پرورش

کشت محصولات کشاورزی، باغداری و پرورش حیوانات یا حتی حشرات نیز جزو فهرست بهترین شغل در ایران قرار می گیرند. نمونه های آن ها عبارت هستند از:

1. کشت زعفران

ایران بزرگترین صادرکننده گران ترین ادویه جهان یعنی زعفران به کل دنیا است و کشت این ادویه، سود مناسبی را برای تولیدکننده به همراه دارد. قطب اصلی کشت زعفران شرق ایران است اما اگر شما به این کار علاقه دارید، می توانید آن را با رعایت پیش زمینه های لازم در سایر نقاط کشور نیز به عمل آورید.

2. زنبورداری

پرورش زنبور به سرمایه اولیه زیادی نیاز ندارد اما اگر بتوانید در این زمینه موفق عمل کرده و عسل طبیعی تولید کنید، درآمدتان قابل توجه خواهد بود. پرورش زنبور محدودیت مکانی خاصی ندارد و در هر جایی به  غیر از بیابان های بی آب و علف امکان پذیر است.

3. سایر موارد

نمونه های دیگری از کارهای پرورشی پرسود به شرح زیر هستند:

  • پرورش پسته
  • پرورش بادام
  • کشت زیتون
  • گاوداری
  • احداث گلخانه

سخن نهایی

بهترین شغل در ایران محدود به یک یا چند حوزه خاص نیست و مشاغل متعددی را در بر می گیرد که ما در این مطلب به چند نمونه از پرسودترین آن ها اشاره کردیم. فراموش نکنید که همه شغل های معرفی  شده برای درآمدزایی به تلاش فراوان نیاز دارند و ممکن است مقدار سود آن ها برای همه افراد یکسان نباشد.