وزیر ارشاد: مشکلی برای پرداخت بودجه تئاتر فجر نیست

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه امروز 2 بهمن ماه در دومین روز از  چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور پیدا کرد و از برخی تئاتر‌های درحال اجرا بازدید کرد.

اسماعیلی قبل از حضور در نمایش "روز دهم" در جمع خبرنگاران با اشاره به موارد مطرح شده برای پرداخت بودجه چهل و یکمین دوره از جشنواره تئاتر فجر گفت: در این زمینه تلاش‌های مناسبی صورت گرفته و دبیران محترم هم در این زمینه مواردی را مطرح کردند که انشاء‌الله بخش عمده‌ای از این بودجه تحقق پیدا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درپاسخ به اینکه چرا هنوز بودجه مورد نظر پرداخت نشده همچنین تصریح کرد: مشکلی در زمینه پرداخت بودجه نیست و هماهنگی‌هایی انجام شده و کارهایی در این زمینه صورت گرفته است، بنابراین آقای سالاری معاون هنری و آقای نظری مدیرکل هنرهای نمایشی این کار را انجام می‌دهند.

وزیر ارشاد: مشکلی برای پرداخت بودجه تئاتر فجر نیست

وی درباره تعیین حریم تئاتر شهر به خبرنگاران گفت: در این زمینه برنامه‌ریزی انجام شده و در روزهای آینده به اتفاق شهرداری کار رسماً آغاز خواهد شد.

اسماعیلی درباره زمان اجرایی شدن طرح حریم تئاتر شهر، تاکید کرد: فقط هماهنگی‌های اجرایی مانده است، توافق‌نامه انجام شده و به زودی حریم تئاتر شهر برقرار می‌شود و امیدواریم شهرداری زودتر این کار را انجام دهد.

 دوره‌ای کم‌نظیر برای جشنواره داریم 

وی درباره شرایط سخت وضعیت بودجه اهالی تئاتر، گفت: معاون هنری هر موردی در این خصوص داشتند ما گفته‌ایم چشم.

اسماعیلی درباره شرایط جشنواره و حضور جوان‌ها و گروه‌های شهرستانی، افزود: فکر می‌کنم در بین ادواری که جشنواره برگزار شده و ما بررسی کرده‌ایم، امسال پر رونق‌ترین دوره جشنواره تئاتر داشتیم به ویژه کاری که در مناطق چهارگانه و استان‌ها انجام شد. گزارش‌هانشان می‌دهد هنرمندان شهرستانی  با اشتیاقی بسیار بالا شرکت کرده بودند. الحمدالله یک دوره کم‌نظیر را برای جشنواره داریم.

وی درباره حضور کمرنگ هنرمندان پیشکسوت در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تأکید کرد: به هر حال ما فضا را فراهم کردیم و حتی دوستان تلاش کردند که از بزرگان هم استفاده کنند. تلاش ما این است همه به اندازه لازم انشاءالله حضور داشته باشند. به هر حال جشنواره بیشتر فرصتی است برای شناساندن ظرفیت‌های جدید.