بحران زاد و ولد در ژاپن صدای نخست‌وزیر را درآورد

  پیری جمعیت و بحران میزان پایین زاد و ولد در ژاپن هشدار نخست‌وزیر را به دنبال داشته و او در پارلمان این کشور حل این بحران را خواستار شده است.

منابع رسانه‌ای از توکیو پایتخت ژاپن خبر دادند که فومیو کیشیدا نخست‌وزیر این کشور درباره بحران جمعیت و پایین بودن میزان زاد و ولد صحبت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نخست‌وزیر ژاپن طی سخنرانی در پارلمان هشدار داد که هم اکنون باید اقداماتی فوری به منظور متوقف کردن کاهش جمعیت در این کشور انجام گیرد.

وی در جمع قانونگذاران ژاپنی با هشدار جدی درباره وضعیت کنونی جمعیتی این کشور گفت: «ملت ما در آستانه این است که آیا می‌تواند کارکردهای اجتماعی خود را حفظ کند یا خیر».

فومیو کیشیدا اضافه کرد: «وقتی موضوع سیاست‌های مربوط به زاد و ولد و پرورش کودک مطرح می‌شود، یا همین حالا نوبتش است یا هیچ وقت. این موضوعی است که دیگر نمی‌توان دست روی دست گذاشت».

بحران زاد و ولد در ژاپن صدای نخست‌وزیر را درآورد

نخست‌وزیر ژاپن افزود، دولت او طرح‌هایی برای دو برابر کردن بودجه سیاست‌های مرتبط با کودک تا ماه ژوئن دارد و همچنین در نظر دارد تا ماه آوریل یک سازمان جدید دولتی برای همین موضوع ایجاد کند.

به گزارش رویترز، ژاپن در سال ۲۰۲۱ رکورد تازه‌ای از منظر کاهش میزان زاد و ولد ثبت کرد و از این کشور به عنوان پیرترین کشور جهان نام برده می‌شود.