نبود درآمد کافی عامل اصلی مهاجرت روستائیان آذربایجان شرقی

ایرج مرندی، در مراسم افتتاح برخی از پروژه‌های عمران روستایی در بخش مرکزی هشترود، اظهار داشت: امور روستایی و شورای استانداری به منظور ایجاد اشتغال پایدار در روستاها، برای شرکت‌های تعاونی روستایی 25 نفره 4 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات ارائه می‌دهد.

وی، با بیان اینکه دهیاران به عنوان مدیران بحران در روستاها فعالیت می‌کند، یادآور شد: دهیاران باید کانون‌های بحران روستایی را شناسایی و برای روزهای بحرانی اقدام‌های لازم را انجام دهند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان ‌شرقی نبود درآمد کافی را عامل اصلی مهاجرت روستاییان به شهرها عنوان کرد و با تاکید بر اینکه اقتصاد روستاها باید فعال‌تر شود و روستاییان با همکاری دهیاران نقش خود را در این زمینه ایفا کنند، ابراز داشت: با توجه به محدودیت وضعیت اعتبارهای دولتی، دولت به دنبال جذب مشارکت روستاییان در اجرای طرح‌های عمرانی و شرکت آنان در پروسه تولید است.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد منابع مالی طرح مشارکت مردم، به طرح‌های مشارکتی و 20 درصد به طرح‌های غیرمشارکتی تعلق خواهد گرفت، افزود: در طرح‌های 50 نفره، سقف سرمایه‌گذاری 10 میلیارد ریال، 100 نفره 20 میلیارد ریال، 150 نفره 30 میلیارد ریال و 200 نفره 40 میلیارد ریال است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان ‌شرقی با یادآوری اینکه بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار در روستاهای هشترود طی سال گذشته هزینه شده که این رقم امسال افزایش خواهد یافت، ادامه داد: از زمان تأسیس دهیاری‌ها، بیش از 56 دستگاه انواع ماشین آلات در بین دهیاری‌های شهرستان هشترود توزیع شده است.