عارف برای دوپینگ نامزد اصلاح طلبان به سراب می‌آید

در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان سراب که با مشارکت 73 درصدی واجدان شرایط رای دادن برگزار شد یوسف داودی نامزد مستقل با کسب 22درصد آرا و مجید نصیرپور نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان با 20درصد آرا به دور دوم راه یافتند تا سرنوشت کرسی مجلس این حوزه انتخابیه در دور دوم مشخص شود.

در حالی که طرفداران نامزد اصلاح طلب می‌کوشیدند نامزد مقابل را مورد حمایت اصولگرایان نشان دهند، اما ائتلاف اصولگرایان برای حوزه انتخابیه سراب نامزدی معرفی نکرد.

برخی شهروندان از خبر اعلام حضور محمدرضا عارف برای حمایت از نامزد اصلاح‌طلبان ابراز تعجب کردند چرا که نامزد اصلاح طلبان در سراب با تجربه یک دوره نمایندگی مجلس در دوره هشتم و معاونت امور هماهنگی معاون پارلمانی رئیس جمهور در برابر یک دامپزشک و مدرس دانشگاه قرار گرفته که بعد از یک دوره مدیریت دانشگاه آزاد هیچ سمت اجرایی و دولتی ندارد و اکنون برخی شهروندان عنوان می‌کنند که بزرگنمایی پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس فرسنگ‌ها با واقعیت فاصله دارد.

از طرفی این روزها تهرانیزه کردن انتخابات شهرستان‌ها به نقل محافل اصلاح‌طلبان تبدیل شده است در حالی که انتخابات مجلس بسته به هر حوزه انتخابیه به مولفه‌ها و پارامترهای خاص آن منطقه و شهرستان بستگی دارد.

اگر دنباله‌روی از تهران و به اصطلاح متمدن نشان دادن پایتخت‌نشین‌ها مورد نظر اصلاح‌طلبان است در این صورت بیراه نخواهد بود که تعدادی از اصولگرایان هم در مقابل شعار مشهدیزه کردن انتخابات را سردهند که در آن حوزه مردم به لیست اصول‌گرایان اقبال نشان دادند.

یک شهروند سرابی با کنایه از شعار تهرانیزه کردن انتخابات یادآورشد: اگر مردم تبریز و شهرستان‌ها به تهرانیزه شدن اعتقاد داشتند در جریان فتنه 88 با بصیرت و هوشمندی عمل نمی‌کردند و از برخی رجال پایتخت‌نشین دنباله‌روی می‌کردند و هم اینک کشور بزرگ و متحد ایران در معرض هرج و مرج و ناامنی قرار داشت.

یکی دیگر از شهروندان خطاب به آقای عارف می‌گوید: منتخب مردم تهران ای کاش حضرتعالی در دوره‌ای که معاون اول بوده و قدرت اجرایی کشور در ید اختیارتان بود برای راه‌اندازی نفلین سینت به این دیار زحمت اختیار می‌کردید. یا برای افتتاح راه سراب و کارخانه‌های متروک این منطقه محروم و غرق شده برای سفر به این دیار فرهنگ دوست قبول زحمت می‌فرمودید.

وی می‌افزاید: اما سئوالی از حضرتعالی داریم. آیا سراب از لحاظ اجتماعی و اقتصادی با تهران برابر است؟ حتما جوابتان منفی خواهد بود. پس چطور می‌توان سراب را تهرانیزه کرد؟

یکی دیگر از شهروندان سرابی با اشاره به مسافرت آقای عارف و تبلیغ کاندیدای اصلاح طلبان گفت: از مسافرت وی چنین استنباط می‌شود که قرار است تهران برای شهرستانها نماینده تعیین کند که نشان از آغاز دیکتاتوری پارلمانی است. امیدواریم اجازه فرمایید شهرستانها خود نسخه تجویز کنند چرا که مناطق محروم شرایط خاص خود را دارند.