تحصن ۲۰ روزه برای عدم پرداخت حقوق ۳ ماهه

 چنگیز قاسمی رئیس کانون شوراهای اسلامی کار آذربایجان‌شرقی با صدور اطلاعیه‌ای از عدم پرداخت حقوق کارگران شرکت ریخته‌گری ماشین‌سازی و بی‌توجهی مسئولین سازمان گسترش به وضعیت آنان انتقاد کرد.

 

در متن این اطلاعیه آمده است:

شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی ایران که طبق اصل ۴۴ مدتی است از طریق سازمان خصوصی در لیست واگذاری قرارگرفته، متاسفانه حقوق ۳ ماه کارگران این شرکت یعنی ( اسفند ۹۴ و فروردین و اردیبهشت ۹۵ ) تاکنون پرداخت نشده و کارگران در وضعیت بسیار ناراحت کننده‌ای از لحاظ مالی و معیشتی قرار گرفته‌اند و علی رغم تلاش مسئولین استانی و صد متاسفانه بی تفاوتی مسئولین سازمان گسترس و همچنین مسئولین خصوصی سازی کارگران این شرکت دولتی در بلاتکلیفی مانده‌اند ، طوری که دیگر در تهیه نان و پنیر مانده‌اند.

با توجه به تاکیدات و سفارس رهبر انقلاب جهت حمایت از قشر کارگری و بحث اقتصاد مقاومتی و عمل به آن و همچنین تکریم نیروی کار از سوی دکتر روحانی رئیس جمهور دولت تدبیر و امید، حال می‌بینیم یأس و نا امیدی در بین کارگران شرکت ریخته گری به وجود آمده است . فلذا اینجانب بعنوان مسئول شوراهای اسلامی کار استان از مسئولین و ریاست فراکیسیون کارگری مجلس آقای محجوب عاجزانه تقاضا دارم به وضع نابسامان این کارگران توجه ویژه داشته باشند.

 

در ضمن کارگران ریخته گری الان بیش از ۲۰ روز است که تحصن کرده و دست از کار کشیده‌اند.