سعید کنعانی در گفت‌وگو با آناج با بیان اینکه نیروهای هلال احمر جزو اولین نفراتی بودند که در روستای سیل‌زده بیرق حاضر شدند، اظهار داشت: زمانی که سیل می‌آید چادر در برابر آب دوام نمی‌آورد و هر آن احتمال دارد شدت بارش‌ها همانطور که خانه را ویران می‌کند، چادر را نیز همراه با نفرات داخل آن نیست کند.

وی ادامه داد: ما بعد از حادثه طبق اعلام نیاز دهیاری 10 عدد چادر در اختیار سیل زدگان قرار دادیم و اگر واقعا اهالی نیاز به چادر داشته باشند باز هم این آمادگی را داریم که در صورت درخواست دهیاری به تعداد لازم سایبان در اختیار روستائیان قرار دهیم.

رئیس سازمان هلال احمر آذربایجان‌شرقی در پاسخ به سوال آناج مبنی بر اینکه آیا مواد غذایی مورد نیاز بین سیل زدگان پخش شده است، ابراز کرد: آقای احمدعلیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز نیز طی تماسی که با بنده داشتند پیگیر این امر بودند، ما یک روز بعد از حادثه 30 بسته غذایی و دو روز قبل 10 بسته غذایی در بین خانوار روستای بیرق با اخذ رسید پخش کردیم که اسناد آن نیز موجود است.

وی توضیح داد: این 45 بسته در مجموع، 300 عدد کنسرو، 35 کیلو چای، 115 کیلو روغن، 20 کیلو حبوبات، 120 کیلو قند و شکر و 500 کیلو برنج را شامل می‌شد که در بین 45 خانوار همراه با اقلام زیستی توزیع گردید و فکر کنم جوابگوی نیاز چند روزه آنان باشد.

این مقام مسئول، سازمان هلال احمر را نهادی غیرسیاسی دانست و عنوان کرد: برای ما به هیچ وجه مهم نیست که شخص آسیب دیده چه تفکری دارد و حامی کدام جریان است، نیروهای هلال احمر در سیل شبستر نیز اولین نفراتی بودند که در محل حادثه حضور یافتند و به نظرم نمی‌رسد در مورد سیل بیرق کم‌کاری کرده باشیم اما اگر اهالی فکر می‌کنند ما کوتاهی کردیم بنده عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود: هلال احمر موکت، پتو و ست ظروف را در بین خانوار پخش کرده است اما اگر روستائیان واقعا نیاز به غذا دارند ما این آمادگی را داریم که دوباره بسته غذایی برای آنان ارسال کنیم.