شاهد تعلل در امداد رسانی به سیل زدگان بیرق بودیم

احمدعلیرضا بیگی در گفتگو با خبرنگار ائل با انتقاد از عدم امدادرسانی به سیل زدگان روستای بیرق از توابع شهرستان تبریز، اظهار کرد: متاسفانه شاهد کوچکترین کمک و در اختیار قرار دادن امکانات به سیل زدگان این روستا نیستیم و وضعیت اسکان موقت این جماعت به سرانجام نرسیده است.

وی با بیان اینکه روستائیان به شدت مضطراب و نگران هستند، خاطرنشان کرد: به دنبال این وضعیت از جمعیت های خیریه درخواست کمک رسانی کردم.

وی در ادامه سخنان خود از عدم پیگیری کمک رسانی نهادهایی چون مدیریت بحران، هلال احمر و بنیاد مسکن و آب و فاضلاب اظهار تاسف نموده و گفت: سیل باعث تخریب خانه های بسیاری شده است و امکان سکونت در این خانه ها وجود ندارد، بنابراین ضروری است، اسکان موقت و یا چادری در اختیار آن ها قرار بگیرد تا در داخل آن ها شب را به صبح برسانند و روزها نسبت به ترمیم و تعمیر خانه هایشان اقدام کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان اینکه متاسفانه در این جریان کوتاهی های بسیاری صورت گرفت، افزود: مردم ولی نعمتان ما هستند و باید از هیچ تلاشی در خدمت به آنها مضایقه نکنیم، پیشنهاد می کنم افرادی که می گویند سیاه نمایی در این خصوص صورت می گیرد، بروند و از نزدیک از وضعیت روستائیان بازدید نمایند تا حقیقت ماجرا را به چشم خود ببینند.

وی در پایان از سوال خود از وزیر کشور در این خصوص خبر داده و گفت: باید آقای وزیر در خصوص کوتاهی های صورت گرفته، پاسخگو باشند.

گفتنی است، 4 روز قبل سیل در روستای بیرق از توابع شهر تبریز موجب خساراتی شده است و بر اساس مستندات، امداد رسانی به این روستا با سهل انگاری صورت گرفته است.