کسانی که آمریکا را دوست جلوه می‌دهند قبل از اینکه نفرین شوند، توبه کنند

 به نقل از آناج، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه امروزه وحدت خاصی بین مسلمانان جهان وجود دارد، اظهار داشت: استعمارگران و مخالفان اسلام نمی‌خواهند این وحدت را ببینند و درصدد برهم زدن این وضعیت هستند؛ یکی از اقدامات دشمنان اسلام این بود که غده سرطانی در قلب خاورمیانه به نام صهیونیست را به وجود آوردند.

وی ادامه داد: آنان با کمک آمریکا 6 میلیون فلسطینی را آواره کردند و اعمال جنایت کارانه انجام دادند، این آمریکا بود که با ایجاد اسرائیل در منطقه باعث بروز تفرقه در بین مسلمین شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به روابط رژیم پهلوی با صهیونیست‌ها، ابراز کرد: در آن مقطع هیچکس حق نداشت در منبرها برعلیه رژیم صهیونیستی حرف بزند تا اینکه انقلاب اسلامی صورت گرفت و مردم فلسطین با الهام از انقلاب اسلامی ایران، انتفاضه‌ها را به وجود آورند.

وی افزود: همین امر آثار مبارکی درپی داشت و که از جمله‌ی آن، عقب نشینی اسرائیل از جنوب لبنان و صحرای سینا بود؛ هدف اسرائیلی‌ها تشکیل حکومتی از نیل تا فرات استو اگر در برابر اقدامات آنان سکوت اختیار شود، این رژیم به تجاوزگری خود ادامه خواهد داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه پیشنهاد سازش صهیونیست‌ها تاکنون منطقی نبوده است، تاکید کرد: فرمایشات رهبری در مورد انتخابات باید محقق شود و مردم فلسطین، دولت را خودشان انتخاب نمایند.

وی در ادامه سخنان خود به وضعیت یمن اشاره کرد و بیان داشت: آل سعود مردم این خطه را زیر چکمه خود قرار داده و در آن طرف، مزدوران آمریکا و اسرائیل یعنی داعش، در حال آزار و اذیت مسلمانان عراق و سوریه هستند.

امام جمعه تبریز با انتقاد از سیاست‌های عربستان و ترکیه، توضیح داد: اسرائیل متزلزل شده اما این کشورها به دنبال احیای آن هستند، عربستان و ترکیه که هر روز یک رویکردی دارند با اقداماتشان به فلسطینی‌ها و اسلام خیانت می‌کنند؛ اگر روابط آنان با اسرائیل عادی شود و توسعه یابد، مسلمانان این دولت‌ها را دفع خواهند کرد.

وی متذکر شد: روز قدس یک حرکت عمیق و پر معنا است و خون تازه را در رگ‌های مسلمانان جاری می‌کند و امت بزرگ اسلام و یک پارچه در هیچ جای دنیا زیر بار ظلم نخواهد زیست و از مکتب حسینی الهام خواهند گرفت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اسقاط هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکا در زمان دفاع مقدس، عنوان کرد: آمریکا خجالت نمی کشد حرف از حقوق بشر می زند؟ فقط 17 هزار نفر ترور و 200 هزار نفر با کمک آمریکا در کشورمان شهید شده‌اند؛ تحریم ها نیز از دیگر اقدامات ناجوانمردامه آمریکا است.

وی اذعان داشت: برخی در داخل کشور سعی دارند چهره آمریکا را تطهیر کنند و بر جوانان تلقین می کنند که باید به آمریکا اعتماد کرد؛ این نسخه را خود آمریکا پیچانده است ولی امروز دیدیم که در کل کشور شعار مرگ بر آمریکا طنین انداز شد.

امام جمعه تبریز خطاب به کسانی که چهره‌ی آمریکا را تطهیر می‌کنند، گفت: به آن افراد توصیه می کنم که بیایید در این ماه توبه کنید تا مورد نفرین امامان معصوم و مسلمانان قرار نگیرید.

وی در پایان، ضمن محکمومیت سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم از مقامات جهانی خواست تا اقدامات قانونی را انجام دهند.