سرفه های بی امان و تنگی نفس سهم جانباز 70درصد شیمیایی ایرانشهر

به نقل از پهره؛ سردار لال بخش بامری یکی از یادگاران دفاع مقدس در جنگ تحمیلی است که با بیش از سی سال مجروحیت ناشی از عوارض گاز شیمیایی خردل با تمام وجود واژه بی قواره حقوق بشر آمریکاری را درک نموده است.

این جانباز 70 درصد در گفت و گو با خبرنگار پهره از لحظه مجروحیت خود می گوید: مسئول اطلاعات لشکر 41 ثارالله بودم و سال 64 بعد از بازگشت به همراه سایر غواصان عملیات ولفجر 8 از منطقه شناسایی؛ در سنگر جمع شدیم که متأسفانه در آن لحظه با اصابت سه راکد بمب شیمیایی به سنگر اکثریت جمعیت پنجاه نفری سنگر شهید شدند.

 

وی گفت: آن لحظه بر اثر انتشار گاز خردل و مجروحیت از ناحیه شکم بی هوش شده بودم که به اشتباه من را به سردخانه منتقل کردند که بعد از گذشت چند ساعت و با مراجعه و مشاهده مسئول اجساد با کیسه بخار گرفته جسم بنده؛ از زنده بودنم مطلع شدند و من را جهت طی درمان خیلی سریع به آلمان منتقل کردند.

وی افزود: در آلمان بر اثر شدت آسیب وارد آمده بر دستگاه تنفسی؛ ریه مصنوعی پیوند زدند و به بیمارستان لبافی نژاد تهران منتقل کردند که در این بین مدت 9 ماه در کما بودم.

سردار لال بخش بامری بعد از بهبودی مختصر دوباره پا به رکاب می شود و تا پایان جنگ در حوزه شناسایی مناطق عملیاتی در جبهه می ماند.

او که این روزها با داشتن سه فرزند بیش از پیش از رنج عوارض سلاح شیمیایی آزرده است به خبرنگار ما می گوید: فرزندانم کودکی نکرده اند و در تمام این سالها با مشاهده پدر رنجور خود؛ با صدمات روحی مواجه هستند چرا که هر چه سر می گردانند چیزی جز کپسول اکسیژن، دارو، سرفه های مداوم چیزی را نمی بینند و از این نظر شرمنده آن ها هستم.

سردار لال بخش بامری ادامه می دهد: با بالا رفتن سن و به دنبال آن ضعیف شدن بدنم؛ دوز داروهای تولید ایران کارساز نبوده و شب ها از شدت سرفه و درد دست و پا خواب به چشمانم نمی آید و به دنبال آن همسرم هم مجبور است پا به پای من در این بیماری بسوزد اما با این حال او با صبر زینب وار خود همیشه من را مدیون خود کرده است.

 

جانباز شیمیایی 70 درصد ایرانشهر هنوز هم خود را سرباز جان بر کف نظام می داند و می گوید: تا پای جان گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستم و حتی اگر در این وضعیت هم به وجود من در جایی نیاز باشد؛ غفلت نکرده و حاضر به خدمت خواهم شد.

او می گوید: نه تنها من و سایرین بلکه حتی جانبازان قطع نخاع هشت سال دفاع مقدس هم بر همین عهد هستند و ذره ای این سختی ها و مجروحیت ها از عشق به نظام و رهبری کم نکرده بلکه شوق این ولایت پذیری ما را به مطلوب که همان رضایت خدا است نزدیک تر خواهد نمود.

جانباز 70 درصد حاد کشوری ادامه می دهد: در واقع در جنگ تحمیلی ایران در برابر 70 کشور متعرض ایستاد و چون این پیشروی ها؛ دشمن را در برابر ایمان و خلوص رزمندگان مستعصل کرده بود دست به سلاح شیمیایی برده و عمق جنایت خود را در دنیا به اثبات رساندند و در این بین ادعای حقوق بشری آمریکا نیز به صورت هر چه مفتضحانه تر برای دنیا بازگو شد.

 

بامری یاد فرماندهان و دوستان دوران مقدس خود را نیز زنده داشته و اصرار دارد که نام این عزیزان همیشه و در همه جا یادآور شود تا جوانان استان به سرمایه های و اسطوره های این استان بیشتر آشنا شودند.

او می گوید: رستم تنها مربوط به شاهنامه نیست بلکه رستم های واقعی استان سیستان و بلوچستان شهید میرحسینی، شهید عالی، شهید حسابی، شهید سرابندی و شهید بشارتی ها است که به معنای واقعی اسطوره های انقلاب هستند و باید به نحو احسنت به جوانان معرفی شده تا همان گونه که در خارج از مرزها جز مدافعان اسلام شده اند در سایر عرصه های سازندگی و مقاومت افتخار آفرینی کنند.