یارانه‌ها فعلا قطع نمی شود

معصومه آقاپورعلیشاهی نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: تا رسیدن به رشد سه درصد اقتصاد و کاهش نرخ بیکاری هیچ طرحی برای کاهش و یا قطع یارانه‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

وی به موضوع نرخ تورم و یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: تلاش دولت و مجلس در کاهش فاصله نرخ بهره بانکی و نرخ بهره وری تولید کار ارزشمندی است تا رونق کسب و کار در جامعه اتفاق بیفتد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تزریق اعتبار از طریق صندوق توسعه ملی افزود: با ایجاد سایت بهین یاب، قسمتی از گره واحدهای تولیدی، شناسایی و نیازهای آنها رفع گردید.

وی صداقت و صراحت بخش خصوصی و رفع بروکراسی اداری را عامل تعیین کننده در تولید و اشتغال دانست و گفت : مسئولان باید تلاش کنند در جذب سرمایه برای تولید، و رفع بورکراسی‌های اداری این امر را تسهیل کنند.

آقاپورعلیشاهی همچنین بی‌آبی،و بیکاری آسفالت راه‌های جذب اعتبار دو میلیارد ریالی برای اصلاح شبکه آبیاری روستای مزرعه و همچنین پیگیری جهت گاز رسانی به شش روستای باقیمانده شهرستان شبستر، از جمله مسائلی است که در اولویت پیگیری‌ قرار دارند و تعریض جاده تسوج - شبستر با اعتبار کافی درحال اجراست و بزرگراه سلماس - صوفیان که از سال 84 عملیات اجرایی آن آغاز شده باید تا اول سال 98 به طور کامل تمام شود.

خانم آقاپورگفت: پیگیری طرح‌های مختلف برای اشتغال بانوان منطقه و ایجاد صندوق حمایت از زنان روستایی در استان از جمله مقدمات امر برای ایجاد کارآفرینی زنان است.